NAVELI I GLAVNE RAZLOGE
OTKRIVAMO
Nakon što snabdijevanje bude prebačeno na “Turski tok”, plin bi mogao biti jeftiniji jer se trenutno izdvajaju značajna sredstva za transportne usluge, kaže Džindić
„Energoinvest“ je nosilac ugovora. Arhiv
Bosna i Hercegovina je već trebala biti prebačena na “Turski tok” od početka godine, međutim, na insistiranje Vlade FBiH, prelazak je odgođen za tri mjeseca, a nova ruta snabdijevanja bit će u funkciji od 1. aprila ove godine.
Izvori iz Federalne vlade potvrdili su nam da u ugovoru za transport plina s Mađarskom za jednostrani raskid ugovora postoje penali.
Ugovor s Mađarskom važi do 2023. godine, a produžen je lani.
- Transportni troškovi koje je „Energoinvest“ plaćao Mađarskoj u novembru prošle godine iznosili su oko 50 posto transportne cijene. Tokom tog mjeseca Federacija je morala platiti “Gazpromu” oko 3,6 miliona dolara za isporučeni plin, dok je Mađarima isplaćeno 1,8 miliona dolara za transportne usluge - pojašnjeno nam je.
- Nakon što snabdijevanje bude prebačeno na “Turski tok”, plin bi mogao biti jeftiniji jer se trenutno izdvajaju značajna sredstva za transportne usluge - istakao je Džindić.
Kako nam je kazao naš izvor iz Vlade FBiH, postoji mogućnost da Federacija BiH tuži mađarsku kompaniju FGSZ nakon što bude aktivirana bankovna garancija da bi se isplatili penali.
Saznajemo da u ugovoru koji je potpisao sarajevski „Energoinvest“ postoji klauzula da u slučaju više sile penali ne bi trebali bili plaćeni.
- Višom silom u ovom trenutku “Energoinvest” bi smatrao odluku isporučioca, kompanije „Gazprom“ da više ne želi isporučivati plin rutom preko Ukrajine i Mađarske - pojašnjeno nam je.
POPRIMA OBRISE
KO' DA SUTRA NE POSTOJI
NAVELI I GLAVNE RAZLOGE