Ovu odluku mora odobriti i Dom naroda da bi postala operativna, a njom je planirano zaduženje Federacije BiH od 340 miliona eura za realizaciju navedenog projekta.
Predviđeni krajnji korisnik novca i dužnik je Javno preduzeće Autoceste FBiH.
PREDSTAVNIČKI DOM FBIH
Predviđeni krajnji korisnik novca i dužnik je Javno preduzeće Autoceste FBiH
Novac za realizaciju projekta izgradnje dionica autoceste Medakovo – Poprikuše. Ilustracija
Ovu odluku mora odobriti i Dom naroda da bi postala operativna, a njom je planirano zaduženje Federacije BiH od 340 miliona eura za realizaciju navedenog projekta.
Predviđeni krajnji korisnik novca i dužnik je Javno preduzeće Autoceste FBiH.
Srednjoročni program održavanja, zaštite, rekonstrukcije, izgradnje i obnove autocesta, brzih i magistralnih cesta u Federaciji Bosne i Hercegovine za period 2020-2023. godina, predložen iz Federalne vlade, nije dobio većinsku saglasnost zastupnika na današnjoj 19. redovnoj sjednici Predstavničkog doma Federalnog parlamenta.
Izglasani su zaključci, a jedan u mnoštvu je predložio parlamentarni Odbor za promet i komunikacije te je Vlada zadužena da u cilju otklanjanja zastoja i ubrzanja izgradnje preostalih dionica na Koridoru Vc, pripremi i dostavi Parlamentu FBiH sveobuhvatan plan izgradnje neizgrađenih dionica, s jasnim vremenskim i finansijskim okvirom.
Prije zastupničke rasprave o ponuđenom Srednjoročnom planu, predsjednik navedenog odbora Adin Huremović pozvao je članove Doma da ne podrže taj dokument jer je to 'plan radi plana', kako je rekao, a ne i radi brzog otklanjanja suštinskih sigurnosnih problema na cestama.
Trenutno stanje magistralnih cesta je katastrofalno, kazao je Huremović i dodao da je najviše ovih saobraćajnica izgrađeno između 1968. i 1975. godine, kao i da je ponuđenim programom predviđeno da u 20 godina rekonstrukcije i izgradnje nekih dionica, može biti spriječeno 16.358 saobraćajnih nesreća s teškim posljedicama. Za cjelokupni zahvat potrebno je oko milijardu KM, od toga, 769 miliona KM za rekonstrukciju, a za nadogradnju kritičnih dionica 265 miliona KM.
Huremović je potom pozvao zastupnike, budući da izglasavaju mnoga druga kreditna zaduženja u FBiH, kako je naveo, dignu ruke i za kreditno zaduženje koje bi finansijski omogućilo sigurnije ceste, ali u mnogo povoljnijem roku od predviđenog.
U ponuđenom srednjoročnom programu, procijenjeno je da za rekonstrukciju magistralnih cesta treba 575,8 miliona KM. Od toga je osigurano 118, 4 miliona, dok nedostaje 457,4 miliona KM, naveo je Huremović.
Marijan Klaić, šef zastupničkog kluba HDZ-HNS, apelirao je također da odgovarajuća sigurnost na cestama bude postignuta u znatno kraćem roku jer je potrebni novac moguće obezbijediti, po njegovom mišljenju.