Švedska ministrica trgovine Maria Borelius dala je ostavku nakon što su otkrili da je tokom devedesetih zaposlila dadilju nacrno. Zamjenica premijera Švedske Mona Sahlin bila je upletena u aferu "Tobleroni" nakon što je koristila službenu kreditnu karticu za kupovinu sitnica.
Bivša francuska ministrica vanjskih poslova Mišel Aliot-Mari (Michele Alliot-Marie) podnijela je ostavku jer se s godišnjeg odmora u Tunisu vratila privatnim avionom.
Zbog ovakvih stvari visoki funkcioneri u razvijenim državama podnose ostavke. To vam može izgledati prerigorozno, posebno ako stvari posmatrate iz bh. ugla, gdje je normalno da se protiv najviših funkcionera vode procesi za višemilionski kriminal, a da oni i dalje zadrže svoje funkciju.
Tako se, u ovom trenutku, za kriminal i pronevjeru novca tešku 10,5 miliona KM vodi krivični proces protiv premijera Federacije Fadila Novalića i dopremijerke Jelke Milićević, no oni će i dalje biti najodgovornije osobe za upravljanje i potrošnju 5,5 milijardi KM godišnjeg budžeta FBiH. Šef OSA-e Osman Mehmedagić također je na optuženičkoj klupi, i to zbog zloupotrebe resursa institucije koju vodi, a nakon što mu je poništena diploma zbog koje nema ni kvalifikacije da bude njen čelnik.
Delegat SDP-a u Domu naroda Parlamenta FBiH Aner Žuljević ističe da je ovakva praksa neprihvatljiva.
-U uređenim društvima ostavka se podnosi zbog pogrešnog parkinga, a kod nas, nažalost, borac zbog tri metra drva dobije ekspresno šest mjeseci zatvora, dok su “lopovi u kravatama” postale elite našeg društva - navodi Žuljević.
Ivana Korajlić iz „Transparency Internationala“ navodi kako zakon u BiH ne zahtijeva nikakve sankcije prema optuženim političarima sve dok se ne donese pravomoćna osuđujuća presuda.
- Dok je proces u toku, uvijek se ide na presumpciju nevinosti i tako generalno i zakonski okvir regulira i upravo zbog toga sada imamo takvu situaciju. U BiH nema razvijene svijesti i demokratske kulture o tome kako bi se nosioci funkcija trebali ponašati. Kada bismo se vodili tim načelima, gotovo niko ko je trenutno nosilac vlasti u BIH ne bi trebao obavljati svoju funkciju - objašnjava Korajlić.
- Najgore je da sve ovo vodi do nepovjerenja ozbiljnih investitora, građana u institucije i često vidimo da ljudi kojima je povjereno provođenje zakona ovlasti koriste da bi sebi i povezanim osobama priskrbili prednost ili korist na koju nemaju pravo. Stvorena je klima svojevrsne legitimacije bezakonja - upozorava Žuljević.