Mladi su se našli u gotovo bezizlaznoj situaciji kada je našu zemlju, pa i cijeli svijet, u martu ove godine zadesila pandemija koronavirusa.
Javila se potreba za pokretanjem omladinskih udruženja i grupa, a sve to putem kanala društvenih mreža. Najbolje svjetlo u svoj toj tami pokazao je "Omladinski barometar", koji je bio izvanredan pokretač mladih. Nalazili su se pod ogromnim pritiskom i pred velikim izazovima, a postojala je potreba da se čuju upravo autentična, stvarna i iskrena mišljenja i stavovi mladih ljudi.
S tim ciljem u produkciji UNFPA i uz finansijsku podršku Britanske ambasade u Bosni i Hercegovini, svakog utorka u 20.30 sati na Facebook stranici Populacijskog fonda Ujedinjenih naroda emitira se nova epizoda "Omladinskog barometra", posvećena mladima koji ruše predrasude o nezainteresiranosti, pasivnosti, letargiji i apatiji.
Tako su mlade osobe u "Barometru" dobile prijeko potreban medijski prostor da slobodno govore o problemima na koje nailaze, pronađu rješenja za njih, ali i ispričaju pozitivne priče te njima motiviraju svoje vršnjake i sve generacije pokazujući da mladi nisu pasivni dio društva.
- "Omladinski barometar" ima dvojnu svrhu. To je mjesto na društvenim mrežama gdje mladi mogu da slobodno iznose svoja mišljenja, viđenja i stavove o temama koje ih stvarno zanimaju i također je mjesto koje ne prioritizira negativizam, lažne vijesti i skandal kao način privlačenja gledalaca - rekao je za “Avaz” rukovodilac projekta Samid Šarenkapić.
Iako je emisija krenula kao odgovor na pandemiju koronavirusa, danas pokriva različite aspekte vezane za život mladih u BiH: obrazovanje, zapošljavanje, medije, političke teme, mir i sigurnost, rodno zasnovano nasilje, zdravlje, kulturu i umjetnost.
Učesnici emisije dolaze iz različitih struka i polja interesiranja, a odlikuju ih zajednička potreba i želja da se njihov i glas mladih čuje.
- Unutar emisije kreirali smo prostor u kojem će mladi ljudi ponuditi svoje viđenje određenog pitanja, iskreno razgovarati te ponuditi konstruktivna rješenja koja svakodnevicu mogu učiniti sigurnijom, zdravijom i kvalitetnijom - kaže urednik i voditelj ove emisije Anes Osmić.
Šarenkapić ističe kako obrađuju vrlo širok spektar tema - od pismenosti, rodno zasnovanog nasilja, važnosti očuvanja mentalnog zdravlja, preko kontracepcije, sve do samozapošljavanja i mira u zemlji.
Osim Osmića, ekipu ove emisije još čine: voditeljica Irma Brzina i Din Hodžić, koji je zadužen za postprodukciju i montažu.
- Pandemija nas je sve natjerala da ubrzamo digitalnu transformaciju i intenzivnije koristimo digitalne platforme. U startu smo mislili da je ovo jednokratno rješenje koje će biti tu samo tokom infekcije COVID-19, no povratne informacije i reakcije koje smo dobili od gledalaca pokazuju da postoji i prostor i potreba za nečim ovakvim. Nastavljamo s emisijom i naredne godine - dodaje Šarenkapić.
Jedna od najvažnijih poruka koje se šalju iz emisije je da svi zajedno moramo raditi na oporavku od krize, zaključuje Osmić.