VAŽNO

Komunikacija u vremenu krize ne smije biti prepuštena slučaju

Iako podaci govore da zaraženih od koronavirusa nema u Sarajevu, to ne znači da ih neće biti za pet dana

U kriznim vremenima mediji imaju veliku moć. Ilustracija

Avaz.ba

16.3.2020

 - U proces kriznog komuniciranja trebali bi biti maksimalno uključeni autoriteti iz svijeta novinarstva i s njima se trebaju kreirati priče. Zato zvanične institucije, krizni štabovi, eksperti za odnose s javnostima i novinari u procesu informiranja trebaju kreirati plan komunikacije putem medija te da ključne poruke budu uključene u dnevne informacije.

Izjavio je to ekspert u oblasti komunikacija i član Društva novinara BiH Nazif Hasanbegović, koji je radio na kreiranju i implementaciji raznih kriznih dokumenata, poput strategije komunikacije u slučaju aviarne influence.

U slučaju koronavirusa, kaže da se priča svela na "kupovanje toaletnog papira“, a najprije je važno da "građani razumiju potrebu zašto trebaju ostati u kući“.

- Iako podaci govore da zaraženih od koronavirusa nema u Sarajevu, to ne znači da ih neće biti za pet dana - navodi Hasanbegović.

Smatra da zvaničnici u institucijama, ali i novinari, trebaju prihvatiti da krizno komuniciranje uključuje i zajedničko kreiranje poželjnih tema i integriranih poruka kako bi kreirali ambijent, utjecali na ponašanje i pomogli ljudima da prevladaju teškoće koje strah od virusa, odnosno bolesti donosi, ali i kako bi pomogli ljudima da savladaju osjećaj bespomoćnosti i anksioznost zbog nametnute samoizolacije.

- Drugim riječima, u periodu krize, posebno u slučaju pandemije koronavirusa koji imamo sada, nije dovoljno pozivati novinare na etičke, profesionalne standarde i slično, već treba zajednički definirati pravce medijske komunikacije i time olakšati i njima i medijima u kojima rade da kreiraju informacije od interesa. Pandemija koja je proglašena, traži od nas angažman i treba da uključi lokalnu mobilizaciju ljudi izvan kontrole države - rekao je Hasanbegović.

Prema njegovim riječima, potrebno je da budemo "svjesni da će život idućih dana i mjeseci često testirati našu solidarnost, spremnost na odricanje, saradnju i na neki način našu poniznost“.

- Specifikum trenutne situacije je neizvjesnost, mi ne znamo šta donosi vrijeme. S druge strane, nedostatak drugih dešavanja otvara prostor u medijima koji se po inerciji treba popuniti i sasvim je jasno da se u takvom ambijentu stvara mogućnost za kreiranje, prenošenje velikog broja informacija od onih koje zaista mogu koristiti građanima do špekulacija, izmišljenih vijesti o teorijama zavjere, o čudima koja pomažu u eliminaciji virusa, itd – kazao je Hasanbegović.

Također, nespornim smatra da u kriznim situacijama na komunikaciju i kreiranje priča utječu emocije i stoga "komunikacija u vremenu krize ni u kom slučaju ne bi trebala biti prepuštena slučaju, trenutku“.

- Ni u vremenu krize ne smijemo zaboraviti da mediji imaju veliku moć i najznačajniju ulogu u informiranju ljudi. Ne smijemo zaboraviti da mediji mogu utjecati na stavove i formiranje poželjnih ponašanja, da se putem kvalitetnih informacija može pomoći ljudima da se osjećaju manje bespomoćno i ugroženo – zaključio je za Fenu ekspert u oblasti komunikacija Nazif Hasanbegović.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.