Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO), oko 1,3 miliona ljudi godišnje život izgubi u saobraćajnim nesrećama, dok više od 20 miliona ljudi pretrpi teže ili lakše povrede.
Stoga WHO do 2030. godine planira nizom aktivnosti prepoloviti broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, ali i ukupan broj saobraćajnih nesreća, jer procjene govore da tri posto BDP-a svake države odlazi na sudare u cestovnom saobraćaju.
Do fatalnih saobraćajnih nesreća dolazi zbog prebrze vožnje, vožnje pod utjecajem alkohola ili droge, nekorištenja sigurnosnih pojaseva, dječijih sjedalica, nesigurnih vozila, nesigurnih cesta...
No, rizični su i oni koji voze presporo, a koji zbog defanzivnog stila vožnje mogu prouzrokovati saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom.
Federalna uprava policije i kantonalne uprave policije godinama pokušavaju smanjiti broj smrtno stradalih u saobraćajnim nesrećama, ali uprkos kontinuiranim akcijama, svjedoci smo skoro svakodnevnih pogibija na našim cestama.
Zbog prespore vožnje najviše je vozača kažnjeno u Kantonu Sarajevo, njih deset. I u drugim kantonima FBiH ubilježeno je svega nekoliko slučajeva, ali nam je rečeno da će službenici Policijske uprave ubuduće pratiti i takve vozače koji, prema Zakonu o osnovama sigurnosti prometa na cestama BiH, ne smiju smanjiti brzinu kretanja svog vozila do te mjere da njihovo vozilo predstavlja smetnju normalnom odvijanju saobraćaja.
Kazna za presporu vožnju iznosi 30 KM, ali, ako defanzivni stil vožnje prouzrokuje saobraćajnu nesreću, počinilac će biti kažnjen iznosom od 50 do 150 KM te će mu biti upisan jedan kazneni bod.
U Evropi se redovno kažnjavaju vozači koji sporom vožnjom ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju. U Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) vozači koji voze presporo na autoputevima kažnjavaju se i do 500 dolara, dok je, primjerice, u Belgiji sankcionirano 640 vozača koji su vozili na autoputu ispod 70 kilometara na sat.
Kažnjavaju se i spori vozači u Velikoj Britaniji, gdje je naučno dokazano da u trenucima spore vožnje drugi vozači imaju pogrešne procjene, zbog čega dolazi do saobraćajnih nesreća.
Rizik od smrti kod sudara automobila pri brzini od 65 kilometara na sat, prema podacima WHO-a, iznosi 85 posto. Svako povećanje brzine kretanja automobila od jedan kilometar na sat dovodi do povećanja rizika od sudara za tri do četiri posto.
Rizik od smrti za pješake u slučaju sudara automobilom koji se kreće 50 kilometara na sat raste do 4,5 puta u odnosu na udar automobil koji se kreće 15 kilometara brže.