Pruga Vareš - Banovići napokon bi mogla postati java, bar ako je suditi prema izvorima bliskim uredu premijera FBiH Fadila Novalića. Navodno su se iz Sjedinjenih Američkih Država javili investitori zainteresirani za gradnju ove pruge, vrijedne skoro 400 miliona maraka.
Iz SAD bi trebao biti osiguran i povoljan kredit za realizaciju ovog projekta. Detalji su skoro usaglašeni, a Vlada FBiH već je odobrila 600.000 maraka za izradu studije izvodljivosti.
Gradnjom skoro 50 kilometara pruge od Vareša do Banovića, prema sadašnjim procjenama, potaknuo bi se privredni razvoj zeničke i tuzlanske regije u BiH te beogradske u Srbiji.
Posljednji voz u Vareš je stigao 2012. godine, a riječ je o parnoj lokomotivi koja je prevozila turiste.
Ako se realizira plan Vlade FBiH za gradnju pruge Vareš -Banovići, vozovi bi se ponovo vratili u Vareš, a s njima bi stigli i investitori, jer bi se isplatilo ulagati u eksploataciju rudnog bogatstva.
Promet roba željeznicom bi se udvostručio. Ulaganjem 400 miliona KM u ovu prugu Vareš i Luka Ploče približili bi se Budimpešti kao glavnom evropskom transportnom čvorištu. Išli bi i dalje, a preko ovog malog mjesta Tuzla i Beograd bi se približili Sarajevu.
Od Tuzle do Sarajeva putovalo bi se sat, a od Sarajeva do Beograda tri sata. Na trasi pruge visinska razlika je 460 metara. Željeznička stanica u Varešu nalazi se na 760 metara nadmorske visine, a Banovići na 300 metara.
Da bi se savladala dva planinska masiva Konjuh i Zvijezda, bit će potrebno izgraditi dva velika tunela i nekoliko vrlo zahtjevnih mostova.