Na dionici Koridora 5C Poprikuše - Zenica sjever autoputa A1, poddionica Vranduk - Ponirak, već je prisutna mehanizacija, koja vrši pripreme za početak radova na tunelu Zenica dužine 2,4 kilometra.
NA LICU MJESTA
Ovaj tunel, budući da smo dosta toga i naučili, bit će bolji od tunela Prvi mart, kaže Ahmed Mušija
Mehanizacija užurbano radi na pripremama. D. Pašalić
Na dionici Koridora 5C Poprikuše - Zenica sjever autoputa A1, poddionica Vranduk - Ponirak, već je prisutna mehanizacija, koja vrši pripreme za početak radova na tunelu Zenica dužine 2,4 kilometra.
Paralelno s tim, počeli su pripremni radovi za izgradnju poddionice Vranduk – Ponirak. Na dužini od 5,3 kilometra gradit će se potporni zidovi, dva mosta, tri vijadukta i tunel. Ekipa “Dnevnog avaza” posjetila je ovu inače jednu od najskupljih dionica Koridora 5C, čija je vrijednost 76 miliona i 592.000 eura s PDV-om.
Prema riječima Sande Lučić, inžinjera na gradilištu, trenutno rade pristupne puteve, obilježava se i krči šuma, a uskoro počinju s izvođenjem istražnih geotehničkih radova.
- Tek nakon toga pristupamo izradi geotehničkih misija, da potvrdimo da projekt odgovara uvjetima na terenu, nakon čega će uslijediti građevinski radovi, iskopi, izrade temelja, objekata… - pojašnjava ona.
S druge strane, na mjestu gdje treba biti probijen tunel Zenica bageri, mašine i ljudstvo vrijedno rade. Kako nam priča Ahmed Mušija, koji je zadužen za ovaj tunel, najteži dio posla je doći do portala, odnosno ulaza u tunel, jer je teren nepristupačan.
Mušija: Radit će se 24 sata. D. Pašalić
- Ali, ne bismo trebali imati većih problema. Na iskopu tunela radit će minimalno 200 ljudi po raznim osnovama. Radit će se 24 sata, trobrigadni sistem. Žurimo da uđemo prije zime pod zemlju, da možemo to raditi nevezano za vanjske uvjete. Moram priznati da će ovaj tunel, budući da smo dosta toga i naučili, biti bolji od tunela Prvi mart – kaže on.
Potpuni zamah radova na tunelu Zenica s dvije cijevi očekuje se za deset dana.
Složene geotehničke karakteristike
Lučić objašnjava i zašto je dionica Poprikuše - Zenica sjever jedna od najskupljih na trenutno najvećem projektu koji se realizira u našoj zemlji.
- Skupa je zbog složenih geotehničkih karakteristika i konfiguracije terena. Cijelom svojom trasom prolazi strmim terenom, imamo velike količine iskopa koji se rade metodom miniranja. Također, imamo i veliki broj objekata. Naime, 27 posto ukupne dužine otpada na objekte – pojašnjava ona.
POPRIMA OBRISE
KO' DA SUTRA NE POSTOJI
NAVELI I GLAVNE RAZLOGE