Diplomatski pozdravi, snažan stisak šake, osmjesi, zagrljaji, duhovitost...sve se to danas vidjelo i čulo tokom susreta čelnika Bosne i Hercegovine, Srbije i Turske u Beogradu.
Susret članova Predsjedništva BiH, Željka Komšića, Šefika Džaferovića i Milorada Dodika sa predsjednicima Aleksandrom Vučićem i Režepom Tajipom Erdoanom (Recep Tayyip Erdogan), okom laika, prošao je srdačno i u pozitivnom ozračju.
Tom utisku doprinijele su i poruke o miru, prosperitetu, historijskim trenucima i boljim odnosima.
Međutim, osim od ranije poznatih činjenica o izgradnji autoputa kojim će se povezati prijestolnice dvije zemlje ništa novo nije rečeno.
Šta se zaista dešavalo iza zatvorenih vrata sale za sastanke u Palati Srbije, ostalo je nepoznato. Brojne novinarske ekipe ostale su uskraćene za odgovore, jer pitanja nisu bila dozvoljena.
Javnost u BiH je ostala uskraćena za odgovor na koji način će Turska finansirati ovaj infrastrukturni projekt u našoj zemlji, što je trenutno glavna kočnica za okončanje sporazuma.
Ono što je bilo uočljivo tokom pres-konferencije je nervoza Milorada Dodika. Dok su se ostali čelnici obraćali, skoro da nije bilo novinara koji nije prokomentirao "Dodik nešto nervozan".
Nervozni su bili i novinari, posebno oni koji su ostali uskraćeni da prisustvuju svečanoj ceremoniji polaganja kamena temeljca za izgradnju autoputa Beograd - Sarajevo, jer je izlaz prema Kuzminu bio zatvoren, nakon što je jedna ekipa novinara prebačena i to u momentu dok su se lideri srdačno obraćali ostatku medija u Palati. Iz ovih grupa treba izuzeti turske medije, koji su uredno putovali u pratnji predsjednika. Za ostale rampa!
Na dva događaja, iako se vremenski moglo stići, fizički se nije moglo proći.
Gužve u saobraćaju dostigle su vrhunac u povratku, kada su se autobusi građana, koji su organizirano stigli u Sremsku Raču, vraćali sa ceremonije, a istovremeno u dužini od nekoliko kilometara ostali blokirani kamioni i putnička vozila.
Ipak, aferim Srbijo. Novi projekt je započet i autoput do granice sa BiH će sigurno biti izgrađen mnogo prije nego "prsten do Sarajeva" dobije svoju polovinu. Jer, u konačnici je ostalo nejasno ko će, kada i kojim parama graditi autoput kroz BiH.