NA LICU MJESTA

BiH šuti, Hrvatska gradi: Pelješki most izronio iz mora

S Kleka vide se brodovi pomoću kojih Kinezi rade, a na samom gradilištu je angažirano nekoliko plovnih dizalica, koje služe za prijevoz elemenata konstrukcije

Piše: Al. Tiro - S. Šabić

29.9.2019

Više od deceniju traje "nadmudrivanje" vlasti Bosne i Hercegovine i susjedne Hrvatske kada je u pitanju izgradnja Pelješkog mosta. I dok je u našoj zemlji glavna tema formiranje vlasti, Vlada Hrvatske ubrzano realizira, kako ga nazivaju, najveći projekt u modernoj historiji zemlje, jer će most povezati njen teritorij. 

Otvoreno more

Predsjedništvo BiH je podijeljeno po pitanju Pelješkog mosta. Predsjedavajući Željko Komšic i član Predsjedništva Šefik Džaferović smatraju da gradnjom Pelješkog mosta, Hrvatska direktno krši prvo BiH na izlaz na otvoreno more, i zahtijevaju od Pravobranilaštva pokretanje pravne procedure zaštite interesa BiH pred Međunarodnim sudom za pravo mora u Hamburgu.  

To bi pretpostavljalo i zaustavljanje izgradnje Pelješkog mosta dok se ne riješi pitanje morske granice BiH s Hrvatskom i utvrdivanje koridora za slobodan pristup otvorenom moru. Zahtjev, međutim, do Pravobranilaštva nikada nije stigao, budući da u ovom sazivu Predsjedništva ne postoji zvaničan stav o Pelješkom mostu.

Za to vrijeme, izgradnja mosta napreduje iz dana u dan. U to se uvjerila i ekipa "Dnevnog avaza" koja je obišla radove na Pelješcu.

Oko 400 radnika kineske firme "China road and Bridge corporation" smješteno je u naselju Brijesta na Pelješcu. Svakodnevno rade, čak i noću, u šta smo se i uvjerili.

Odmah što je primjetno u blizini gradilišta jeste jako osiguranje. Ulaz je blokiran daleko od glavnog dijela gradilišta. Iz osiguranja su nam kazali da su se radovi intenzivirali te da nikome nije dozvoljeno ući u glavni dio gradilšta. Za to vrijeme Nekoliko velikih kamiona je prodefiliralo pored nas, dok smo mi bezuspješno pokušavali uvjeriti osiguranje da nas puste na samo gradilište. Za to vrijeme, kamioni s betonom i čelikom konstatno ulaze i izlaze s gradilišta.

Prije roka

S druge strane obale, s Kleka vide se brodovi pomoću kojih Kinezi rade, a na samom gradilištu je angažirano nekoliko plovnih dizalica, koje služe za prijevoz elemenata konstrukcije.

Do izjava nadležnih, odnosno kineskih inžinjera nemoguće je doći, ali ipak saznajemo da trenutno betoniraju stupna mjesta. Ponovljeno nam je da bi projekt trebao biti završen prije predviđenog roka.

Most širok 21 metar

Inače, Pelješki most bi prema tehničkim podacima trebao biti dug ukupno 2.404 metra. Visina mosta će iznositi 55 metara, a širina 21. 

S lica mjesta: Kinezi grade most. S. Šabić

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.