ISTRAŽUJEMO

Isplati li se ugradnja plina u automobile: Norvežani dobivaju besplatan parking, registraciju...

Ugradnja košta oko 1.000 KM, ali je cijena litre plina dvostruko jeftinija od benzina

Plin ne zagađuje okoliš kao dizel i benzin. Arhiv

Piše: A. ČENGIĆ

24.7.2019

Zbog stalnog rasta cijena nafte na svjetskom tržištu, sve više vozača u svoje automobile ugrađuje plin koji je još najpovoljnije pogonsko gorivo. Međutim, ugradnja plina košta oko 1.000 KM, ali je cijena litre plina dvostruko jeftinija od benzina.  

Kada se porede pogodnosti koje vozači dobivaju u našoj i evropskim zemljama, pitaju se je li isplativije uložiti više novca i plaćati jeftinije gorivo ili voziti na skuplji pogon. 

Zagađenje okoliša 

Ipak, ono što vozačima trenutno najviše smeta jeste što nemaju nikakvih olakšica prilikom registracije vozila.

Iako plin ne zagađuje okoliš kao dizel i benzin, i dalje plaćaju prosječno 30 KM za eko-test.

Adnan Handžić iz Sarajeva kaže da je za ugradnju plina u automobil izdvojio 1.200 KM. Uz sav trošak, na eko-testu se tretira kao i ostala benzinska vozila. 

- Rijetko vozim na benzin, a prilikom tehničkog pregleda eko-test je proveden na režimu upotrebe benzina. Plaćam dodatni porez na plinsku instalaciju, ali pri tehničkom mi se auto tretira kao benzinac - govori nam Handžić. 

Poređenja radi, kako bi privukli što više vozača da koriste plin ili eko-vozila, norveška vlast ih je oslobodila plaćanja parkinga, imaju besplatnu prvu registraciju i dozvoljena im je vožnja žutom trakom.

Ekološki auti

U susjednoj Hrvatskoj Fond za zaštitu okoliša u iduće tri godine namjerava sa 60 miliona kuna sufinansirati kupnju 1.200 ekoloških auta. U tu kategoriju spadaju i vozila na prirodni plin. Time će pomoći vlasnicima automobila pri registraciji, a vozači će biti oslobođeni određenih taksi i poreza.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.