Građani BiH za sedam bi godina mogli znatno skratiti put do mora, jer se očekuje da bi u tom periodu mogao biti završen autoput od Ovčara, preko Konjica, do Mostara.
Istovremeno, sredinom iduće godine u promet bi trebali biti pušteni novi kilometri autoputa na Koridoru 5C, i to na Zeničkoj zaobilaznici.
Prve mašine
Kako nam je otkrio direktor „Autocesta FBiH“ Adnan Terzić, počeli su razgovori s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicijskom bankom (EIB) o osiguranju 600 miliona eura kredita za gradnju autoputa na Koridoru 5C, tačnije dionice Ovčari - Mostar sjever, što uključuje i zahtjevni tunel Prenj dužine 12 kilometara.
- Za dionicu Mostar sjever – Mostar jug imamo ponudu komercijalnih banaka sa sjedištem u BiH i EBRD-a da kreditiraju sa 240 miliona eura. Dakle, našli smo finansije, znači to je zaokružena finansijska konstrukcija za 51 kilometar – dodao je Terzić.
Kazao je da se prve mašine na ovom budućem gradilištu očekuju najranije sredinom iduće godine, a kompletna dionica od Ovčara do Mostara bit će sagrađena u roku od šest godina.
- Rok za tunel Prenj je šest godina, ali u tom periodu može se završiti kompletna dionica – pojasnio je Terzić.
O ovome se u ponedjeljak razgovaralo i na sjednici Vlade FBiH, koja je dala saglasnost za razgovore s međunarodnim kreditorima.
Nova gradilišta
Kada je riječ o ovogodišnjem planu „Autocesta“, koji je, također, odobrila Vlada, Terzić je istakao da se od avgusta otvaraju tri nova gradilišta.
- Počinje gradnja 11 kilometara oko Počitelja ka jugu, odnosno most Počitelj i dionica prema Zvirovićima, zatim tunel Ivan i tunel Zenica. Time ćemo u gradnji imati još 41 kilometar autoputa. Prve dionice bit će puštene u promet sredinom iduće godine, tačnije Zenička zaobilaznica – rekao je Terzić.
U brojkama:
51,4 kilometra duga dionica od Ovčara do Mostara jug
11 kilometara duga poddionica Ovčari – Konjic - Prenj
12 kilometara dug tunel Prenj
13 kilometara duga poddionica od tunela do Mostara sjever
15,4 kilometra duga dionica Mostar sjever – Mostar jug