Ramazan je mjesec posta, koji iziskuje istinsku pažnju i koji musliman ne bi dao za hiljade drugih mjeseci, u razgovoru za Avaz.ba kaže mr. Salih ef. Meštrovac, imam, hatib i mualim MIZ Sarajevo, u džematu Lubina džamija na Vratniku.
- Vrijednost posta ne može osjetiti svako. Uistinu je Allah Uzvišeni podario Ummetu Muhammedovom, s.a.v.s., neizmjerne blagodati, a jedna od tih je i mubarek mjesec ramazan. Mjesec u kojem se mnoga djela udvostručuju, mjesec u kome Allah Uzvišeni briše grijehe robova Svojih, i onaj ko uradi ili klanja neku nafilu u ramazanu kao da je obavio farz, a onaj ko obavi farz u njemu, kao da je obavio 70 farzova u drugom mjesecu. To je mjesec sabura, a za sabur je nagrada džennet. Njegova prva trećina je milost, druga oprost i posljednja oslobađanje od vatre - ističe mr. Salih ef. Meštrovac.
Ramazan nije mjesec odmora i muslimani bi trebali promijeniti način razmišljanja kako da što produktivnije provedu ovaj mubarek mjesec.
- Ramazan zapravo nije vrijeme u kojem trebate biti produktivni samo u ibadetu nego je to mjesec produktivnosti na poslu, obrazovanju i svemu ostalom, kao i u ostalim mjesecima. Teravija bi zapravo trebala biti priprema za noćni namaz, a ako obavljate dnevne namaze, ali imate poteškoće s noćnim namazom, ovo je mjesec da stvorite sebi tu naviku. Ako ne obavite teraviju, a klanjate noćni namaz, to može biti i bolje - kaže mr. Salih ef. Meštrovac.
Slaže se s preporukom Numana Ali Kana (Nouman Ali Khan) o aktivnostima u ramazanu.
- Obećanje Poslanika o nagradama onih koji klanjaju jaciju i sabah-namaz u džematu je istinito. Vjerujmo u ovo obećanje i neka nam u ovom mjesecu to postane navika. Ukoliko uspijevate da klanjate jaciju i sabah u džematu, smatram da možete imati produktivan život. Allah će vam spustiti bereket u toku dana, noći, mnogo dobra dolazi s tim, ali nemojte da vam to postane opterećenje. U ovom mjesecu napravite životne navike koje ćete moći održati i poslije ramazana - savjetuje mr. Salih ef. Meštrovac.
Bosanskohercegovački muslimani ramazan doživljavaju na poseban način. Više idu u džamiju, klanjaju teraviju, prisustvuju mukabelama i predavanjima, poste, organiziraju iftare...
- Uglavnom, ramazan provedu u posebnoj atmosferi i dožive ga na poseban način. To je vrijeme kada članovi porodice nađu vrijeme da ga provode zajedno, zajedno objeduju, druže se te zajedno ibadete. Ramazan je mjesec milosti i budi milost u srcima ljudi, približava ih jedne drugima pa i oni koje je okupirao dunjaluk u danima ovog mjeseca nađu vremena za sebe i porodicu, a okrenu leđa dunjaluku - naglašava Salih ef. Meštrovac.
Svi oni koji provedu ramazan u Sarajevu kažu da u glavnom gradu Bosne i Hercegovine vlada najljepša atmosfera.
- Jedan moj prijatelj se prije nekoliko dana vratio iz Saudijske Arabije, imao je priliku da prve dane ramazana provede tamo. Kaže da je čeznuo za našom ramazanskom atmosferom, za ljepotom naših ramazanskih dana i noći. Jedno je vjera, a jedno tradicija. Mi bosanskohercegovački muslimani se moramo truditi i objeručke čuvati svoju tradiciju koja je sačuvala islam i muslimane na ovim prostorima. Adeti kojih se pridržavamo nisu nikakve izmišljotine, najčešće imaju duboka uporišta u Kur'anu i sunnetu, smisleni su i važno je da ostanu u našim muslimanskim kućama. Istanbulske noći i ramazani tamo su lijepi, ali nigdje nema Sarajeva, te atmosfere, druženja, prisnosti i ljubavi... kako u džematima tako i u Čaršiji - kaže ef. Meštrovac.
Poručuje da muslimani svojim djelima, ponašanjem, riječima, osobinama trebaju biti daije (upućivati u vjeru), a ne da u ramazanu budu kadije (sudije) i govore kako će i ko završiti ako ne bude radio to i to ili ako se ne bude pridržavao određenih principa.
- Svaki čovjek, svaka individua, svaki pojedinac će za sebe odgovarati i kako Allah u Kur'anu kaže: “Niko neće tuđe breme nositi!” Trebamo ljude ohrabrivati i sokoliti, a ne omalovažavati, degradirati, potcjenjivati, određivati im gdje će i kako završiti. To je isključivo pod ingerencijom Dragog Allaha dž.š., i On je konačni Sudija. Sjetim se riječi jednog našeg bosanskog alima i velikana rahmetli muderrisa hadži Ahmed ef. Bureka, koji je jedne prilike kazao kada su ga upitali: "Je li džaiz (dozvoljeno) uzeti sadakatu-l-fitr od alkoholičara?", a odgovori: "Ko ste vi da o tome odlučujete i diskutirate, ostavite mu makar slamku da se na Sudnjem danu ima za šta uhvatiti." Budimo oni koji će svojim djelima, ponašanjem, govorom ukazati na Pravi put onima koji nisu praktični muslimani jer će im taj vaz najbolje doći do srca. Volite se pa će i Allah vas voljeti - zaključuje mr. Salih ef. Meštrovac.