OTKRIVAMO

Turski "Cengiz" dobio posao, a bio skuplji za 18 miliona KM!?

M. AŠČIĆ - M. SMAJKIĆ

10.11.2018

Državna kompanija „Autoceste FBiH“ dodijelila je jučer turskom „Cengizu“ ugovor za gradnju dionice Donja Gračanica - Zenica sjever - tunel Zenica, ukupne vrijednosti 67.360.069 eura! Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor „Autocesta“ FBiH, Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija, te u ime izvođača radova Evren Utku Gok, direktor „Cengiz Insaata“.

Bili treći

Ova dionica ukupne dužine 3,9 kilometara nastavlja se na dionicu Klopče - tunel Pečuj i predstavlja treći lot tzv. zeničke zaobilaznice, a novac za gradnju osiguran je u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD).

No, prema informacijama „Avaza“, ponuda turskog „Cengiza“ bila je skuplja za 18 miliona KM od one koju je poslao azerbejdžanski „Azvirt“ u januaru ove godine. Azerbejdžanci su, naime, poslali ponudu da će za 58.396.803 eura završiti posao i bili su prilikom otvaranja ponuda najpovoljniji i prvoplasirani.



Ponude koje su poslane u januaru pokazuju razliku u cijeni

To znači da je tačna razlika u cijeni između „Azvirta“ i „Cengiza“ u devet miliona eura (18 miliona KM). Turci su na taj način izabrani iako je njihova ponuda bila skuplja i od sarajevskog „Euro-Asfalta“. Ova domaća kompanija ponudila je da ovaj posao uradi za 66.661469 eura.

Prema ponudama, „Cengiz“ je pobijedio na tenderu iako je bio treći i najskuplji. Samo je „Strabag“ ponudio višu cijenu, tačnije da će završiti ovu dionicu za 104.069.756 eura. Pokazala je to i dokumentacija koja je u posjedu „Avaza“.

Ništa sporno

Terzić tvrdi za naš list da tu nema ništa sporno i da je sve urađeno prema propisima i u saradnji sa EBRD-om.

- Ponuda „Azvirta“ bila je špekulativna i tu je nedostajalo para da se ponuda može završiti na ponuđenu cijenu. Drugoplasirani na otvaranju bio je „Euro-Asfalt“, ali je evaluacijom utvrđeno da su pogrešno sabrane cifre u ponudi i da je njihova ponuda za 1,2 miliona KM skuplja od „Cengiza“. Postupak je rađen sa EBRD-om i za svaki korak dobili smo saglasnost, tako da tu nema ništa sporno, sve je urađeno prema propisima i ništa nismo radili napamet - rekao nam je Terzić.

Šta se sve gradi

Osim otvorenog dijela trase, na ovoj dionici gradit će se i vijadukt Donja Gračanica, dužine oko 400 metara, tunel Hum dužine oko 400 metara, dva kraća vijadukta na području naselja Hece i tunel Vraca, dužine 300 metara.

U sklopu ove dionice gradit će se i petlja Zenica sjever s naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. sjevernog spoja, koje trebaju povezati autoput na Koridoru 5C s gradom Zenicom i magistralnim putem M-17.


Vlada FBiH usvojila je izvještaj o poslovanju „Autocesta FBiH“, prema kojem su lani ostvareni prihodi od 140.518.501 KM, što je za 4,42 posto više od planiranih



Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.