“Autoceste FBiH”, nakon blokade više od 100 miliona maraka, koje su na posebnom računu Centralne banke BiH prikupljene od putarina, sačinile su plan kako prevazići krizni period. Direktor ovog preduzeća Adnan Terzić kazao je za “Avaz” da se planira emisija obveznica “Autocesta” u vrijednosti od 100 miliona KM, od čega će se nastaviti finansirati gradnja brzih cesta.
Efikasan način
- Osim što se radi o efikasnom načinu, želimo pokazati Vladi FBiH da na ovaj način možemo dugoročno riješiti problem finansiranja gradnje brzih cesta, dakle da to bude model za ubuduće, a koji ne uključuje kredite kod komercijalnih banaka - navodi Terzić.
On ističe kako je Vlada FBiH odobrila 100 miliona KM od sredstava dobivenih nakon isplate klirinškog duga.
- Ta su sredstva namijenjena za brzu cestu Lašva – Nević-Polje. Ali, to je samo trećina potrebnog novca – kaže Terzić.
Kako dalje ističe, postoji interes banaka, privatnih i državnih preduzeća, pa i fizičkih lica koja novac čuvaju u komercijalnim banka, gdje su uvjeti sve nepovoljniji.
- Ponudit ćemo višu kamatnu stopu od komercijalnih banaka i sasvim sigurno možemo privući investitore - kaže Terzić te dodaje:
- Ako Evropska investicijska banka (EIB) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) investiraju u cestogradnju u BiH, zašto to ne bi učinila i naša Centralna banka? Mi garantiramo da može zaraditi više na kamatama ako investira u cestogradnju nego što zaradi držeći novac u stranim bankama uz minimalnu kamatu, koja bi uskoro mogla biti čak i negativna – rekao nam je Terzić.
Saglasnost Vlade
Navodi da za ovakav plan imaju podršku EBRD-a te da su dobili najavu da obveznice koje planiraju emitirati, imaju svoju težinu. No, za ovakav plan potrebna je saglasnost Vlade Federacije BiH.
- Mi smo napravili projekt i to ide Nadzornom odboru “Autocesta” na usvajanja, a nakon toga i na Vladu. S obzirom na to da su projekt pravili i eksperti iz Vlade, ne vjerujem da će biti problema – zaključio je Terzić.
Ostat će rupe u budžetima
Komentirajući blokadu novca od putarina, Terzić kaže da se radi o političkom pitanju te da se taj novac, u suštini, koristi za vraćanje kredita, a ne operativno.
- Taj bi novac trebao da služi za vraćanje kredita koje smo već dobili za gradnju Koridora 5C. Iz državnog budžeta, odnosno iz federalnog, redovno će se skidati sredstva kroz vanjski dug, ali će ostajati rupe u budžetima, jer su sredstva od putarina blokirana – kaže Terzić.