Za portal narod.ba govori jedan od najglasnijih poslanika u Skupštini Kantona Sarajevo i predsjednik Naše stranke, koja od svog osnivanja i svakog izbornog ciklusa bilježi rapidan rast podrške glasača.
Šta Kojović misli o Bakiru Izetbegoviću, Dini Konakoviću, glavnom gradu BiH, te kakvi su planovi "ljevice"...
Nedavno ste imali face to face duel u emisiji "Pošteno" FTV-a sa premijerom KS Dinom Konakovićem. Iznijeli ste tvrdnju kako SDA za 25 godina nije uspjela da od Sarajeva napravi glavni grad BiH, odnosno da od Sarajeva pravi glavni grad jednog dijela Federacije BiH. Možete li malo preciznije elaborirati ovaj stav?
Ja mogu izložiti cijelu kulturološku pa i političku analizu te tvrdnje, ali ne vjerujem da za to ima potrebe, jer se radi o nečemu što većina Sarajlija i osjeća i zna.
Glavni grad mora biti najprogresivniji, on mora povući cijelu zemlju iz blata u kojem se valjamo. Nažalost, ja ne vidim da se to događa. Zapravo, ono što vidim je aktivno djelovanje da se grad Sarajevo pretvori u neku vrstu saveza nezavisnih općina, da se legalizacijom ilegalnih objekata uništi mogućnost planskog razvoja grada i da se kultura svede isključivo na festivale i vašare.
U političkom i ekonomskom smislu, način na koji se vlast u glavnom gradu BiH ponašala je doveo do stvaranja očiglednog, zabrinjavajućeg i, nažalost, rastućeg animoziteta prema Sarajevu od strane naših sugrađana iz drugih dijelova BiH. To nije dobro. Pogotovo nije dobro u situaciji kada imamo loše komšije u susjedstvu i snažne separatističke politike na domaćoj sceni.
Nesporno je da su nacionalistički projekti u Sarajevu uspjeli skoro potpuno promijeniti predratnu demografsku sliku u etničkom smislu, ali je krucijalnu ulogu u tom procesu odigrala sarajevska SDA koja ga u ovih 20 godina koliko je na vlasti u KS doživljava i razvija isključivo kao bošnjačku prijestonicu.
Nažalost, takvim ponašanjem oni umanjuju kapacitet grada Sarajeva da zaista bude glavni grad BiH, ali i što je još važnije da u političkom, kulturnom i, generalno, progresivnom, proevropskom opredjeljenju bude lider, svjetionik za cijelu BiH.
U istom intervjuu ste rekli da građani Sarajeva nisu imali vode posljednjih mjeseci, zato što se interesne skupine unutar SDA nisu mogle dogovoriti oko raspodjele finansijskih interesa ili "tala" kako se to voli narodski reći? O kome je tu tačno riječ, te šta se zapravo događa oko ViK-a? Zašto građani nemaju vode?
Građani su više od mjesec dana imali drastične redukcije jer je neko u ViK-u zavrnuo pogrešan ventil. Kada su to nakon 40 dana otkrili pozvali su inžinjera koji je nekad radio na tome i on je, uočivši grešku, odvrnuo taj ventil. Ja iskreno ne mogu da vjerujem da vam ovo pričam, isto kao što nisam mogao da vjerujem da je odrastao, naizgled ozbiljan čovjek, koji se bavi tim poslom, to meni tako objasnio. Dakle, to je nivo banalnosti i bahatosti o kojoj pričamo. Neko zavrne pogrešan ventil i 300 hiljada ljudi ostane bez vode. I onda nakon 40 dana otkriju grešku i vrate nam vodu. Da li je neko, iko, snosio odgovornost za tih 40 dana bez vode?
Gospodin Konaković potroši pola sjednice Skupštine napadajući direktora ViK-a, zakaže hitnu sjednicu u ponoć da ga smjeni, a istovremeno njegov Kantonalni odbor SDA održava sastanak i daje tom istom direktoru punu podršku. Odgovor na pitanje šta je prava priroda SDA možda treba tražiti u stihovima Štulića "…da li je to skup interesa beskorisnih ljudi ili nešto vrijedno robije…"
A krajnji stadij te bahatosti leži u sasvim realnoj pretpostavci da će SDA, koja je odgovorna za neodržavanje vodovoda i za redukcije blago popraviti stanje do idućeg ljeta i onda se na izborima predstavljati kao spasioci Sarajeva. Ili će pamet pred izbore glasačima razvući preimenovanjem glavne ulice ili nešto slično.
Po kuloarima se priča kako Dino Konaković zapravo ima jaku podršku Bakira Izetbegovića kao i njegove supruge Sebije, te da napada određene strukture SDA, kako bi se javnosti pokazalo da se zapravo dešava neka vrsta "demokratizacije" unutar ove stranke koja vlada ovim gradom već skoro tri decenije. Šta Vi mislite o tome?
Gospodin Konaković je član SDA. Ja pretpostavljam da je članstvo u toj stranci, kao što je u Našoj stranci, dobrovoljno i svako ko ne želi biti dio toga može slobodno istupiti. Biti vlast, a ponašati se kao opozicija, biti imenovan na visoku državnu poziciju od strane partije a karijeru graditi javno je napadajući jeste neka nova vrsta političkog cirkusa koji mi je politički neprihvatljiv, a kao građaninu mi je moralno odbojan. Vi imate situaciju da gospodin Konaković govori o kriminalu, o korupciji, o nepotizmu u SDA, govori o tome kako su svoje ljude uvukli u svaku poru sistema i da se on, navodno, bori protiv njih i toga. Istina je, međutim, nešto sasvim drugo. SDA je imenovala Konakovića za premijera i on njima odgovara za svoj rad. Ako to sve nije maska, nije PR ili neka strategija SDA onda gospodin Konaković treba to da pokaže vraćanjem partijske knjižice.
Kada već spominjemo FTV, kakav je stav Naše stranke kada je riječ o uređivačkoj politici ali i menadžmentu ovog javnog emitera? Šta je prema Vama rješenje za FTV koji je objektivno govoreći izgubio svaki kredibilitet u javnosti?
Zar je neko zaista mislio da će u političkom sistemu u kojoj većina političkih partija postoji samo kao neophodni mehanizam za zauzimanje javnih resursa i pozicija FTV ostati izvan onoga što oni nakon izbora zovu ratni plijen? Naravno da nije i svjesno se išlo u ovo stanje da su, de facto, već godinama bez legalnog upravnog odbora, da je neriješen sistem finansiranja i da partije koje čine vladajuću većinu imaju značajan uticaj na uređivačku politiku.
Model koji bi omogućio da naš sistem javnog informisanja bude puno bolji, puno gledljiviji i da služi svrsi zbog koje je osnovan, naravno, postoji i stoji nerealiziran već godinama u ladicama vlasti. Model je rađen po uzoru na BBC i u političkim krugovima je poznat pod nazivom "korporativni model". On državi nameće obavezu finansiranja, a onemogućuje politički uticaj. Naša stranka je za taj model.
Nedavno su SDP i DF izašli sa prijedlogom oko izmjena Izbornog zakona. Naša stranka se još nije oglasila po tom pitanju. Kakav je Vaš stav vezano za njihov prijedlog? Da li mislite da može dobiti neophodnu podršku?
Mi smo sa SDP-om i DF-om zajednički uputili prijedlog izmjena i dopuna izbornog zakona u kojima smo predložili mjere koje bi trebale osigurati legalnost i tačnost rezultata izbora, odnosno, smanjiti, ako ne i potpuno ukinuti, krađu glasova. Vaše pitanje se vjerovatno odnosi na jedan drugi prijedlog gdje se radi o geografskim promjenama, odnosno o teritorijalnim promjenama izbornih jedinica. Prijedlog je pokušaj da se teritorijalnim promjenama kreira legitimna multietničnost Doma naroda FBiH.
Sasvim je sigurno da je to bolje rješenje od onog koje nudi HDZ, ali ga ja doživljavam kao usavršavanje etnodemokratskog principa, kao malu kozmetičku popravku dejtonskog ustava. Ja duboko vjerujem da je građanski koncept države koji smo predložili u našem prijedlogu ustavnih principa pa i u konkretnim aktivnostima, kao što su bili prijedlozi za direktan izbor gradonačelnika Sarajeva i Mostara, neophodan za naš opstanak i razvoj i da je popravljanje jednog arhaičnog, primitivnog ustavnog sistema kakav je dejtonski ustav koji svoje građane posmatra isključivo kao dio ovog ili onog etničkog tora gubljenje vremena. Nas isključivo zanima uređenje čiji ustav počinje rečenicom, "Mi, građani i građanke, BiH donosimo sljedeći ustav…"
Svjedoci smo da su se, bar ako je suditi prema medijskim istupima, SDP, SBB i DF politički približili. Da li Naša stranka podržava ovaj nezvanični politički blok koji se formira, te da li mislite da ovaj blok treba napraviti neku vrstu zajedničke izborne liste ili predizborne koalicije na sljedećim izborima? Da li je to uopće moguće i da li bi Naša stranka učestvovala u takvim idejama?
Mi smo otvoreni za razgovor o svim idejama i prijedlozima koji će rezultirati porazom vladajuće etničke elite na narednim izborima. Ja vjerujem da su svi koje ste spomenuli svjesni da predizborne koalicije, odnosno, zajedničke liste ne donose nužno više mandata, a objektivno povećavaju politički rizik za one koji ih prave i mogu rezultirati povećanom apstinencijom i gubljenjem protestnih glasova.
S druge strane, kao što sam mnogo puta do sada rekao, sasvim je jasno da ćemo partnere za formiranje vlasti nakon izbora tražiti upravo među partijama koje ste nabrojali.
Kakva je situacija u Našoj stranci? Da li ćete imati sopstvenog kandidata za člana Predsjedništva?
Partija koja raste rapidno kao što se to sada događa sa Našom strankom prolazi kroz razne vrste problema, ali ja ne mislim da to građane treba da zanima. Njih treba da zanimaju naše politike i kvalitet naših kandidata.
Mi smo već imali neke prijedloge, odnosno, preciznije, razgovarali smo unutar stranke o potencijalnim kandidatima za člana Predsjedništva, ali smo odlučili da čekamo jer smatramo da bi bilo dobro da zaista imamo zajedničkog kandidata sa SDP-om i DF-om. Često se vidim sa predsjednikom SDP-a Nerminom Nikšićem i drago mi je da i on misli tako i da shvata da kada kažem zajednički to i mislim. U idealnoj situaciji glasači ne bi znali koja je stranka predložila tog kandidata ili kandidatkinju. To bi, po nama, bio zajednički kandidat. Mislim da je to važno, da je važno jasno reći ljudima već sada, ovo su ljudi sa kojima ćemo praviti vlast, ovaj put se sasvim sigurno nećete naći u situaciji da ste glasali za građanske stranke, a završili u vlasti sa nacionalistima.
Ovih dana je izjava Bakira Izetbegovića vezano za priznavanje Kosova, koja, treba se priznati jeste malo izvučena iz konteksta, izazvala brojne reakcije u cijelom regionu. Čini se u posljednje vrijeme kako gospodin Izetbegović čini sve da bi zapalio političku atmosferu kako u BiH, tako i regionu. U tome mu se redovno pridruži Milorad Dodik, ali i vrh HDZ-a. Kako vi cijenite ovu situaciju? Da li se radi o klasičnoj predizbornoj propagandi ili se ipak radi o nečemu mnogo ozbiljnijem?
Iskreno, meni je potpuno neshvatljivo da postoje oni koji misle da Kosovo već nije država Ili, u krajnjem slučaju, da je takav konačni ishod uopće upitan. Ja razumijem da srbijanski politlčari to dovode u pitanje kao dio pregovaračke strategije o ljudima, pravima i imovini i da trguju time na svom putu za EU. Ali, dok mi nismo u stanju barem privremeno uspostaviti najosnovnije odnose koji bi omogućili porodicama da se spoje, da se ljudi i robe slobodno kreću, status Kosova je za veliki dio demokratskog svijeta odavno riješen.
Princip da državni suverenitet prestaje tamo gdje počinje dugotrajno i sistematsko kršenje osnovnih ljudskih prava je pravna i politička činjenica u današnjem svijetu i zato države o tome razmišljaju prije nego što pošalju vojsku s tenkovima protiv svojih građana.
Reakcija političara iz BiH nema nikakve veze sa statusom Kosova nego sa njihovom statusom u političkom životu BiH. Bez Izetbegovića nema Dodika, bez njih dvojice nema Čovića, itd. U biologiju se odnos organizama čija je egzistencija uslovljena njihovom funkcionalnom povezanošću zove simbioza i mislim da je politička simbioza izraz koji tačno definiše odnos između srpskih, bošnjačkih i hrvatskih nacionalista u BiH. Ali, i ovo je važno. Ako mi koji volimo ovu zemlju i sanjamo da živimo u modernoj, evropskoj, građanskoj BiH hoćemo da pobjedimo nacionaliste onda se moramo organizovati barem podjednako dobro kao što su organizovani oni koji joj priželjkuju kraj. I naravno, ne smijemo zaboraviti da se nacionalistički mrak, kao i svaki mrak, može pobjediti samo svjetlom, rekao je Kojović za portal narod.ba.