BIH

Pošteno zapošljavanje u javnom sektoru u fokusu ulične akcije CCI-a

Fena

8.9.2017

Zapošljavanje u javnom sektoru prema sposobnostima, a ne podobnostima kandidata, cilj je kampanje koju danas u Sarajevu provode Centri civilnih inicijativa.

Na Trgu djece Sarajeva postavljen je štand gdje zainteresirani građani potpisuju peticiju, tražeći pošteno zapošljavanje u državnoj službi, zdravstvu, prosvjeti, javnim preduzećima itd.

Iz CCI-a su poručili da lične sposobnosti, znanje, iskustvo i integritet kandidata moraju biti presudni faktor prilikom imenovanja i zapošljavanja u javnom sektoru, a ne stranačka ili porodična veza.

Organizatori ove ulične akcije pod nazivom "Pošteni javni konkursi-jednaka šansa za sve“, koja se provodi u okviru generalne kampanje nazvane "Sposobnim, a ne podobnim“, navode da je interes građana za potpisivanje peticije veliki ne samo u Sarajevu već i u drugim bh. gradovima u kojima je kampanja provođena.

CCI smatra da što prije, na svim nivoima u BiH, treba izmijeniti ili donijeti nove zakone o državnoj službi po ugledu na Unsko-sanski i Sarajevski kanton, a u skladu sa SIGMA principima reforme javne uprave. Potom treba urediti podzakonske provedbene propise, odnosno detaljnije urediti javne konkurse na način da se osiguraju pravična i poštena selekcija te izbor i zapošljavanje u javnu upravu najboljih među kandidatima.

Pozivajući se na rezultate monitoringa, CCI ocjenjuje da je proces zapošljavanja generalno vrlo netransparentan.

-Posmatrano kroz četiri kriterija: da se svi konkursi objavljuju na web-stranicama organa koji zapošljava, da se objavljuju u dnevnim novinama, da su svi kriteriji za ocjenjivanje na konkursu dostupni kandidatima, kao i da se sastavi komisija objave prilikom raspisivanja konkursa, došlo se do zaključka da trenutni indeks transparentnosti procesa zapošljavanja iznosi tek 32, na skali od nula do 100 - navode iz Centara civilnih inicijativa.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.