VIJESTI

Čari dizajnerskog posla svijeta startapova: Evo kako izgleda dizajnirati za jedan startap model

Sponzorisani tekst

28.5.2018

Izuzetno veliki broj mladih ljudi, posebno milenijalaca, opredjeljuje se da započne sopstveni biznis. Većina to radi kroz formu startapa, koja im omogućava da dobiju spoljašnje mentorstvo i finansiranje, dok rade na projektu koji uglavnom ima za cilj da na neki način unaprijedi zajednicu u kojoj žive i posluju.

Razgovarali smo sa dizajnerima koji rade u ovakvom poslovnom okruženju i saznali mnoge zanimljivosti vezane za ovaj, vrlo specifičan, način rada. Evo kako izgleda dizajnirati za startap.

Kako izgleda tim?

Za razliku od klasičnih dizajnerskih studija ili marketinških agencija, u kojima su dizajneri neophodni, u startap okruženjima timovi funkcionišu drugačije.

To znači da dizajner nije apsolutno izolovan od svih procesa odlučivanja i osmišljavanja, već je direktno uključen u to i svakodnevno sarađuje sa velikim brojem ljudi iz svoje firme.

Tako ćete kao dizajner nekada raditi sa inženjerima, nekada sa programerima, nekada sa automatičarima. To znači da morate imati visok nivo tolerancije i strpljenja kako biste uspjeli da pratite sve njihove ideje i zahtjeve i da na kraju i sami doprinesete ovom sistemu odlučivanja.

Šta imaju zajedničko ovi modeli?

Ono na šta je sa stanovišta dizajna gotovo svaki startap usredsređen jeste korisničko iskustvo, koje mora da bude na visokom nivou.

Kako bi se korisnicima pružio što bolji utisak kada posjete sajt ili koriste aplikaciju koja je napravljena, rade se opsežna istraživanja, prate se novi trendovi u ovoj oblasti i sva ta znanja se primjenjuju. Zapravo je korisničko iskustvo ono što će prodati proizvod i navesti ljude da ga koriste i podijele sa svojim prijateljima.

Zato je uloga dizajnera u ovom procesu važna, jer je na njemu ne samo da kreira rješenje koje će ljudi voljeti, već i da pronikne u ljudsku prirodu i ustanovi zašto će voljeti baš to.

Kako se pristupa dizajnu proizvoda?

Svi dizajneri iz svijeta startapova kažu da postoji jedan nezaobilazni princip – viši ciljevi su nešto što ih sve motiviše. Ako na projekat gledate kao na nešto što može da unaprijedi svijet u kome živite i radite, to će vas povesti ka potpuno drugačijim rješenjima i idejama, koje ćete kasnije razvijati i primjenjivati.

S jedne strane, ovakav stav donosi i veću odgovornost, a s druge strane, svakako vam može olakšati posao saznanje da sve to što radite ima određenu svrhu i značaj, koji su daleko veći od važnosti pukog obavljanja posla.

Ključ je u kvalitetnoj obuci

Kao i za svaki drugi posao, i za dizajn važi princip da morate biti obučeni i dobri u tome što radite kako biste mogli da proizvedete kvalitetan finalni proizvod. Ako želite da postanete dizajner koji radi u sferi startapova, nemojte gubiti vrijeme, novac i živce na kratke kurseve, koji ne pružaju gotovo nikakvo znanje, već izdvojte bar jednu godinu i posvetite se učenju sa dobrim profesorima kako biste zapravo naučili posao kojim ćete se baviti.

Dizajn je kreativan, dinamičan i primjenljiv u gotovo svakoj oblasti života. Ovo je posao koji može pomoći i vama, a i mnogim ljudima oko vas da unaprijede svoj život i svijet u kome rade. Zato, ako je to put kojim želite da krenete, upišite certifikovanu obuku za dizajnera što prije i počnite da gradite novu karijeru, na koju ćete vrlo brzo biti ponosni.



Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.