Iako Twitter ima neka ograničenja, u mnogim slučajevima i okolnostima je zaista najbolja platforma za oglašavanje. Twitter nudi neke jedinstvene funkcije za ciljano oglašavanje koje ne možete da nađete ni na jednoj drugoj platformi.
Iako su oglasi na Facebooku, Googleov servis AdWords, kao i reklame na Bingu veoma korisni i ne treba da ih isključite kao mogućnosti, predstavljamo vam i pet područja u kojima je Twitter superioran kao platforma za oglašavanje u odnosu na druge digitalne platforme.
1. Plaćanje po učinku
Kada promovišete tweetove na Twitteru, plaćate samo onda kada ste postigli svoj marketinški cilj.
Bilo da je vaš cilj povećanje stope konverzija ili povećanje angažmana na Twitteru, plaćate samo kada ljudi urade upravo to što želite. Svi dodatni organski angažmani su besplatni.
Primjera radi, ako pokrenete kampanju za promociju aplikacije, plaćate samo po broju uspješnih instalacija aplikacije. Ako pokrenete kampanju za prikupljanje pratilaca na Twitteru, plaćate po broju osoba koje su pritisnule dugme „prati“ i počele da budu vaši pratioci na Twitteru.
Ono što je zaista dobro jeste činjenica da sam Twitter preuzima neke od rizika. Na Twitteru smatraju da oglašavanje proizvoda treba da vam donese upravo ono što želite. Uporedite to s mrežom kakva je, recimo, LinkedIn, koja ne nudi nikakve opcije oglašavanja po principu „plati po učinku“.
Facebook takođe ne nudi plaćanje po određenom učinku (kao što su broj lajkova, instalacija aplikacije, klikova i slično), što znači da Twitter može da bude daleko superiorniji za promociju, pogotovo ako su mlađe generacije vaša ciljna grupa.
2. Ciljanje uz pomoć ključnih riječi
Ključne riječi su izuzetno zanimljiv i precizan način da privučete određene ljude koji su pokazali interesovanje na Twitteru.
Možete da ciljate ljude koji su koristili određenu riječ ili hashtag (riječ sa oznakom #) u svojim tweetovima (ili ljude koji su reagovali na tweetove koji sadrže te riječi) u posljednjih sedam dana.
Facebook vam ne dopušta da to uradite. Na Facebooku ne možete da ciljate publiku prema ključnim riječima već samo prema temi.
Koja je razlika?
Razlika je u tome što na Facebooku možete da ciljate samo one ljude koji su zainteresovani za AdWords kao temu. Na Twitteru možete da budete mnogo precizniji. Ako vas interesuje „ppc”, možete da ciljate fraze poput #ppcchat, koja je popularna oznaka među stručnjacima za marketing koji žele da pričaju o svim aktuelnim temama u ovoj oblasti.
Facebook ima iscrpnu listu od nekoliko desetina hiljada tema, ali nema kategoriju koja je tako precizna kao što je #ppcchat.
3. Ciljanje pomoću „Tweet Engager“
„Tweet engager“ je još jedan način da privučete publiku na izuzetno precizan način. Uz ovaj oblik oglašavanja, možete da plasirate oglase onim ljudima koji su već nedavno pregledali vaš tweet ili reagovali na njega.
Ovo je skriveni dragulj oglašavanja na Twitteru, jer vam štedi vrijeme i trud. Ciljanjem ljudi koji se na neki način sreću s vašim tweetovima možete da pronađete onih jedan posto najangažovanijih korisnika.
Facebook nema ništa slično ovome. Najbliže ovoj opciji što Facebook može da vam ponudi jeste „skriveno" dugme za poziv. Ono vam omogućuje da pozovete ljude koji reaguju na vaše sadržaje da lajkaju vašu stranicu.
U samom sistemu Twittera postoje velike prednosti za postizanje visokih stopa angažmana, što je još jedna od njegovih prednosti.
4. Publika "po mjeri"
Da li ste znali da svojim oglasom možete da ciljate svakog korisnika Twittera koji prati određene profile?
Ako koristite alat kao što je „BirdSong Analytics“, možete lako da dođete do liste svih pratilaca bilo kog naloga na Twitteru i stvorite svoju prilagođenu listu ciljane publike za oglase na Twitteru.
Facebook ima mogućnost prilagođavanja publike, koja je odlična na svoj način, ali Twitter ipak ima bolju ponudu. Jer, da bi Facebookova prilagođena publika funkcionisala, morate da imate e-mail adresu ili telefonski broj osobe do koje želite da dođete. To je veliki kamen spoticanja.
Šta ako želite da dođete do korisnika Facebooka, ali ne znate ni njegov e-mail ni broj telefona? Nažalost, ne možete ništa. Na Twitteru je ova prepreka znatno manja. Sve što treba da znate je korisničko ime na Twitteru.
5. Niska cijena po kliku
Na Twitteru doslovno možete da kupujete klikove za novčane jedinice. Cijena klika zavisi od aukcije i sve zavisi od toga za šta ste spremni da platite.
Jedna od prednosti koju ističu brojni marketinški stručnjaci jeste to što je ovo jeftinija varijanta oglašavanja, zbog nedostatka konkurencije. Šta to sve znači? Za oglašivače, najveća boljka Twittera (manja publika od Facebooka) jeste takođe njegova najveća snaga. Manja konkurencija daje vam više prostora koji uz prave vještine i znanja možete i te kako dobro da iskoristite.
Ako želite da naučite kako da iskoristite internet i sve njegove platforme i servise tako da budu u službi vašeg marketinga i komunikacije s potrošačima, više o tome možete saznati na ovom treningu za profesionalce.