NOGOMET

Tajna finala u Rusiji: Pravi okršaj vodio se van stadiona

Express.hr

22.7.2018

NBC je izbacio dosta hrabru tezu, i to da pravo finale nogometnog SP-a u Moskvi nisu igrali Hrvatska i Francuska, već "Nike" i "Adidas".

Međunarodni nogometni turnir postao je pravi san za sportske kompanije - postao je platforma za neke od najvećih svjetskih brendova koji se bore za pažnju milijarde navijača koji gledaju prvenstvo.

I "Nike" i "Adidas" uglavnom šute o troškovima oglašavanja za Svjetsko prvenstvo. Analitičari procjenjuju da je "Adidas", vjerovatno, potrošio gotovo 100 miliona dolara za sponzorstvo 2014. godine - kada je Njemačka pobijedila Argentinu 1-0 u produžetku.

"Nike" je, također, govorio o 36-postotnom rastu troškova marketinga u toj godini, a veliki dio rasta pripisan je Svjetskom prvenstvu. "Adidas", sa sjedištem u Njemačkoj, doživio je veliki rast prodaje nakon što je Njemačka osvojila prvenstvo 2014. godine, prodali su skoro 2 milijarde eura vrijednu sportsku opremu.

Šef kompanije Kasper Rorsted izjavio je početkom maja da ne očekuju isto u Rusiji.

- Vidimo to kao događaj za izgradnju brendova - rekao je Rorsted.

- Direktan utjecaj na finansije je ograničen. "Adidas", koji je od 1970. godine službeni sponzor i partner FIFA-e, troši mnogo novca na markirane lopte, sudačku opremu i reklame oko stadiona.

"Nike" voli ulagati novac na pojedinačne zvijezde, sponzorirajući igrače i timove, opremajući ih od glave do pete. "Adidas" je imao 12 službenih sponzorstava kada je Svjetsko prvenstvo započelo u junu, uključujući i njihovu domaću državu Njemačku, koje ih košta 56,7 miliona dolara.

"Nike" je platio skoro 56 miliona dolara za sponzoriranje francuske reprezentacije i oko 40 miliona dolara za sponzorstvo engleskog tima. "Nikeu" se velika opklada isplatila jer su obje te momčadi prošle do polufinala. Hrvatska je, također, dio "Nikeove" "ergele", ali ne postoje neki konkretni podaci o tome koliko novca je plaćeno HNS-u. Andreas Inderst, analitičar za maloprodaju kompanije "Macquarie", kaže da je glavni cilj tih kompanija vidljivost kroz sponzorstvo, a momčad u polufinalu ili finalu bez sumnje daje poticaj bilo kojoj marki.

- S dresovima odmah vidite povratak na ulaganje. Ako neki tim osvoji Svjetsko prvenstvo, naravno da potrošači žele kupiti dres - rekao je. Postoji drugi val prodaje oko polufinala i finala, a zatim treći val nakon završnice, rekao je.

Hrvatska predvodi nogometnu revoluciju, i to izvan terena. "Nike" je doživio porast prodaje u Ujedinjenom Kraljevstvu nakon što je Engleska nastavila napredovati kroz turnir. Kompanija se čak suočila s manjkom dresova prije polufinala s Hrvatskom.

"Nikeov" potpredsjednik za zapadnu Evropu izjavio je za jedan njemački medij: "Zahvaljujući dobrom nastupu naših timova, dresovi se prodaju fenomenalno." "Adidas", broj jedan za nogomet u svijetu, drži oko 29 posto globalnog tržišnog udjela, "Nike" se približava i dominira u SAD.

Bez obzira na to ko sponzorira timove, svaki nogometaš ima svoje sklonosti za odjeću, a procjenjuje se da 65 posto svih igrača u ovogodišnjem SP-u nosi "Nike" kopačke.

Od ukupno 150 golova na prvenstvu, čak 94 su postignuta u "Nike" obući. Najbolji igrač prvenstva Luka Modrić nosi "Nike" obuću, najbolji strijelac Heri Kejn (Harry Kane) također, a pridružio im se i najbolji mladi igrač Francuz Kilijan Mbape (Kylian Mbappe).

- Djeca i tinejdžeri žele nositi istu obuću kao igrač koji postiže najvažniji gol u finalu - rekao je Inderst.

Modrić nosi Mercurial Vapor XII Elite od "Nikea", a zanimljivo je da u čitavoj hrvatskoj reprezentaciji samo Rakitić, Badelj i Kramarić nose "Adidasove" kopačke.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.