Nova sezona Formule 1 donosi nekoliko važnih promjena u sportskom i tehničkom pravilniku, a prvi put u historiji na snazi je i finansijski pravilnik koji reguliše budžet svake pojedine ekipe.
MAXF1.net donosi pregled najvažnijih promjena za 2021. godinu.
Pirelli je za 2021. pripremio nove komponente svojih guma za suhe uslove (C1, C2, C3, C4 i C5) koje imaju i novu, čvršću i težu konstrukciju kako bi se smanjilo pregrijavanje i kako bi lakše podnijele sve veća aerodinamička opterećenja na aktuelnoj generaciji F1 bolida.
Prošle dvije sezone koristile su se gume iz 2019., ali nivo aerodinamičkog pritiska postao je toliko velik da je FIA reagovala i uvela mjere koje su smanjile mogućnost generisanja "downforcea" za 2021., o čemu možete pročitati u dijelu teksta o promjenama u tehničkom pravilniku. Također, Pirelli je reagovao razvojem novih, izdržljivijih guma koje su vozači prvi put mogli isprobati prošle godine.
Vozači će, kao i 2020., imati identičnu alokaciju guma za svaki F1 vikend – svaki vozač na raspolaganju će imati dva seta najtvrđe komponente, tri seta srednje tvrde komponente i osam setova najmekše dostupne komponente.
Pirelli je već objavio odabir komponenti guma za sve utrke 2021.
Umjesto 90 minuta, dva slobodna treninga petkom trajat će po 60 minuta dok će treći trening i dalje trajati 60 minuta. Skraćeno je i maksimalno trajanje utrke, uključujući prekide, s četiri na tri sata.
Prvi put u historiji Formula 1 uvodi sistem koji smanjuje mogućnosti razvoja bolida u zavisnosti o trenutnoj poziciji ekipe u prvenstvu, a skala će se resetovati dvaput godišnje. Sistem se zove ATR – Aerodynamic testing restrictions (ograničenje aerodinamičkih testiranja).
Na početku godine skala se formira na temelju prošlogodišnjeg poretka konstruktora, a 30. juna ponovno će se formirati na temelju poretka konstruktora na taj datum.
Baza sedmičnog korištenja zračnog tunela za 2021. je 40 testova sedmično (100%), ali aktuelni svjetski prvak Mercedes smije koristiti samo 36 testova dok posljednji Williams smije koristiti 45 testova.
Od 2022. razlika će biti puno dramatičnija pa će prvaci iz 2021. moći koristiti samo 70% baznog broja (28 testova sedmično) dok će posljednja ekipa prvenstva moći koristiti 46 testova sedmično. Skala će se svake godine resetovati 30. juna na temelju trenutnog poretka konstruktora u tom trenutku.
FIA je serijom geometrijskih ograničenja željela postići smanjenje "downforcea" za oko 10%, a jedno od ograničenja odnosi se na smanjene dimenzije podnice ispred stražnjih kotača i zabrana korištenja proreza na podnici. To će ekipama značajno otežati izoliranje zračne struje ispod bolida od vanjskih turbulencija, posebno od rotirajućih zadnjih točkova, ali prvi pokazatelji govore da su ekipe već vratile oko pola ili više izgubljenoga "downforcea".
Difuzor i dalje počinje 175 mm ispred linije koja povezuje središta zadnjih točkova, ali vertikalne pregrade u difuzoru, koje pomažu ekspanziji difuzora i smanjenju negativnog učinka turbulencija uzrokovanih rotacijom zadnjih točkova, sada su 50 mm kraće.
Ekipe već godinama smiju koristiti prostor oko usisivača za hlađenje kočnica kako bi manipulisali zračnom strujom i stvarali dodatni "downforce" direktno na točkovima, ali od ove sezone donja polovina tih krilaca mora biti 40 mm uža. Gornja polovina, iznad linije središta zadnjih točkova, i dalje smije biti široka 120 mm, ali donja polovina od ove sezone smije biti široka 80 mm.
Nakon što je Racing Point sa svojim RP20 prošle godine kopirao Mercedes F1 W11 iz 2019. nekoliko ekipa je protestovalo protiv njihovog dizajna i tražilo FIA-u da pooštri pravila oko mogućnosti kopiranja suparničkih bolida.
Iako je i dalje dopušteno "biti pod utjecajem dizajna ili koncepta" suparničkih ekipa, svaka informacija koju ekipa iskoristi u dizajniranju svog bolida mora biti "potencijalno dostupna svim takmičarima" i "prikupljena samo na utrkama ili testiranjima". To znači da je dopušteno kopirati posmatranjem i fotografisanjem, ali ne i razmjenom nacrta među ekipama.
Također, zabranjeno je obrnuto inženjerstvo suparničkih bolida kao i korištenje 3D kamera za njihovo skeniranje.
Zbog težih Pirellijevih guma za 2021. minimalna težina bolida porasla je sa 746 na 752 kilograma s vozačem u bilo kojem trenutku GP vikenda.
Prvi put u historiji Formule 1 na snazi je finansijski pravilnik koji ograničava budžete ekipa na 145 miliona američkih dolara za 2021., 140 miliona dolara u 2022. i 135 miliona dolara u 2023. godini.
U ograničenje budžeta ne ulaze plate vozača i tri najplaćenija zaposlenika, marketinške aktivnosti, troškovi bolovanja kao i ljekarskih troškova za sve članove ekipe.
U periodu od 2021. do kraja 2024. ekipe smiju potrošiti 45 miliona dolara na kapitalna proširenja svojih pogona koja također ne ulaze u spomenute iznose ograničenja budžeta.