VOZILI SMO

Krasotica u savršenom krajoliku: Nova Corsa je sjajno iznenađenje

Cijena početnog modela u BiH Corsa Edition sa 1,2-litarskim atmosferskim motorom (75 KS) i petostepenim manuelnim mjenjačem iznosi 23.400 KM

Piše: Dž. Burek

20.11.2019

Od 1982. godine do danas prodato je 13,7 miliona primjeraka Corse - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+15

Najpopularniji Opelovmodel Corsa doživio je šesto izdanje, za koje, nakon testnevožnje na međunarodnoj promociji u Hrvatskoj, možemo bez ikakve dileme reći da su dizajneri i inžinjeri napravili sjajan posao.  

Pravi paketić za užitak, sa sjajnim osjećam vožnje i potpuno drugačije izvedbe od Peugeota 208, s kojim dijeli platformu. Najimpresivnija je kad je riječ o oštrini upravljanja, opremi i dizajnu.

Vozač sjedi u 28 milimetara nižoj poziciji

Corsa se počela proizvoditi davne 1982. godine i od tada je na tržištu prodato 13,7 miliona primjeraka. Sve vrijeme izlazi sa proizvodnih traka fabrike u Saragosi, što se nastavlja i s novom generacijom. Dobre stvari se ne trebaju mijenjati, kazali su nam Opelovi inžinjeri te dodali kako su u vrijeme velike popularizacije SUV modela čak uspjeli povećati prodaju za 6,5 posto.  

Nova Corsa ima više prostora za glavu i noge, iako su neke dimenzije, poput visine karoserije, smanjene. Dužina je 4.060 milimetara (+39mm), širina 1.745 (- 1 mm), međuosovinski razmak 2.538 (+28 mm), a visina 1,43 metra (- 48mm), a dobila su se tri milimetra više za glavu. Prtljažnik je povećan sa 285 na 309 litara. Vozač sjedi u 28 milimetara nižoj vozačkoj poziciji za odlično podesivim volanom.

Osim toga, novi model lakši je za nevjerovatnih 190 kilograma! Corsa je do sada bila teška od 1.165 do 1.199 kilograma. Početna izvedba sada ima masu od svega 980 kilograma. Karoserija je lakša za 40 kilograma, kompaktni trocilindarski motori oko 15 kilograma, poklopac motora još 2,4 kilograma, sjedišta za čak 10 kilograma. Od toga osjetno profitiraju motori, ali i dinamika vozila.

Vozač sjedi u 28 milimetara nižoj vozačkoj poziciji za volanom koji je veoma dobro podesiv, što doprinosi sjajnom osjećaju vožnje.  Osim toga, treba dodati divnu hrvatsku obalu, ruta nam je bila od Splita do Šibenika, u koju se Corsa sjajno uklopila.

Znatno niži podaci o potrošnji u odnosu na prethodnu generaciju

Automobil se lijepo vozi zavojima i ravnicama, pri svim brzinama. I iako imate pričljivog suvozača, Corsa će odvući pažnju od njega, jer će vas pozitivno iznenaditi sjajnim reakcijama i na zahtjevnim dionicama puta. Kako je novinarima rekao jedan od dizajnera nove Corse, automobil, ukratko, ima bolje ubrzanje, bolje reagira na kočenje, ima precizniji volan i dobru kontrolu, na čemu se najviše radilo. Poznato je, naime, da u Njemačkoj na autoputevima nema ograničenja brzine tako da se vodilo računa o tome da automobil bude stabilan, ali ne samo pri vožnji na pravcu.

Kad je riječ o motorima, kako kažu iz Opela, novi dolaze sa znatno nižim podacima o potrošnji u odnosu na prethodnu generaciju. Opel je, pod novim francuskim vodstvom koncerna PSA, napravio Corsu na istoj platformi kao i Peugeot 208 te je u startu spremna i za plug-in tehnologiju. Potpuno električna verzija automobila bit će u prodaji od 2020. godine, imat će 136 konjskih snaga i bateriju kapaciteta od 50 kilovatsati s dosegom od 337 kilometara.

Motori pokrivaju raspon od 75 do 130 KS. Početni je 1,2-litreni benzinac sa 75 KS (174 km/h i 13,2 s), dok su i svi drugi snažniji trocilindraši, pa čak i 1,5-litreni dizelaš. Snažnije izvedbe s turbopunjačem su, također, 1,2-litreni benzinski trocilindraši. Slabija izvedba sa 100 konjskih snaga raspolaže s čak 205 Nm te je od 1,4-litrenog prethodnika sa četiri cilindra i 100 KS bolja u svakom pogledu. Postiže brzinu od 199 kilometara na sat, a do stotke ubrzava za 9,9 sekundi.

Posebno su ekonomični benzinski i dizelski agregati od 55 kW (75KS) do 96 kW (130 KS) (potrošnja goriva NEDC1: gradska 5,5-3,7 l/100 km, otvorena 4,2-2,9 l/100 km, kombinirana 4,7-3,2 l/100 k, 106-85g/km CO2; potrošnja goriva WLTP2: kombinirana 6,2-4,0 l/100 km, 140-105 g/km CO2). Zanimljivo je napomenuti da je prva Corsa u prosjeku trošila 7,3 l, a sada je to smanjeno na 5,6 l.

Corsa dolazi i uz širok raspon modernih mjenjača, od ručnih pet i šest brzina do osmostepenog automatskog, koji je prvi put dostupan na Corsi.


Svjetla IntelliLux LED Matrix prvi put u segmentu

Osim izvana, gdje se najviše ističe dvostruki spojler pozada, koji joj daje sportski izgled, Corsa je unutra moderna, profinjena i lijepa, pogotovo u najbogatijoj GS line izvedbi, koju smo i testirali. 

Cijena početnog modela u BiH Corsa Edition sa 1,2-litarskim atmosferskim motorom (75 KS) i petostepenim manuelnim mjenjačem iznosi 23.400 KM.

Čak i početna verzija nove Corse ima mnogo tehnologija i dodataka. Od važnije opreme početnog modela, treba istaknuti još radio s dodirnim zaslonom, Bluetooth, USB, četiri zvučnika, komande na kolu upravljača, prednju kameru s funkcijom prepoznavanja znakova ograničenja brzine, upozorenje na opasnost prednjeg udara, detekciju pješaka, adaptivni tempomat, aktivnu pomoć za držanje vozne trake, automatsko kočenje pri malim brzinama...

Corsa Edition ima najpopularnije dodatke, poput funkcija grijanja na upravljaču i grijanih kožnih sjedala s funkcijom masaže za vozača, Corsa Elegance dotjerana je za maksimalnu udobnost, a Corsa GS Line kombinira dodatne sportske karakteristike.

Inače, oprema nove Corse obuhvata mnoge elemente koji su do sada bili rezervirani za automobile iz više klase. Naprimjer, svjetla IntelliLux LED Matrix ovdje se prvi put pojavljuju u segmentu malih automobila.

Isprobali smo ih u noćnoj vožnji prema Šibeniku, to izgleda tako da duga svjetla ostaju upaljena, ali izbjegavaju automobil koji dolazi ususret pa ne smetaju drugim učesnicima u saobraćaju.

Brojni sistemi pomoći i bogata oprema

Brojni sistemi pomoći vozaču pojavljuju se prvi put u Corsi, kao što su prilagodljiva kontrola brzine, aktivni sistem za vođenje trake, radarski sistem kočenja u hitnim slučajevima, upozorenje o uspavanosti vozača, asistencija pri parkiranju i upravljanju, kao što su prednja i stražnja pomoć pri parkiranju, senzorski kontrolirani bočni štitnik i panoramska kamera sa stražnjim pogledom od 180 stepeni; Infotainment sistemi kompatibilni s Apple CarPlay i Android Auto: vrhunska ponuda je Multimedia Navi Pro 10-inčni kolor ekran osjetljiv na dodir; usluge Opel Connect s navigacijom uživo, pozivom za hitne slučajeve i pomoći na putu, bežično punjenje kompatibilnih pametnih telefona... 

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.