Pa dobro, to je to, reći ćete na prvu, znajući kako to inače rade u Volkswagenovoj radionici. Ako je automobil tako tražen širom našeg kontinenta, pa valjda bi ga samo lud čovjek radikalno mijenjao.
To što je onaj prethodni Volkswagen Polo na tržištu doživio duboku starost po automobilskim pojmovima, čak šest godina, nije bio razlog da u Volfsburgu uzmu čist papir u ruke i iznova nacrtaju nešto što treba postati najprodavanije, jer je dovoljno da samo začine ono što je već najprodavanije. I tako se, očito, pristupilo i novom Polu.
No, uprkos činjenici što biste odmah znali kako se ovaj automobil zove i da to na njemu ne piše, novi Polo donosi mnoštvo novoga u svakom smislu. Recimo, nikada nije bio veći, jer je, prebacivši dužinu od četiri metra, stigao Golfa četvrte generacije te, praktično, stvorio vlastitu klasu za sebe. Nikada nije imao više opreme, pa je tako u osnovnoj mjesto našlo i automatsko kočenje u hitnim situacijama. U ponudi je ogroman broj opcija za individualizaciju, uvedene su opcije poput digitalne instrumentalne table, adaptivnog tempomata i mnogo toga što se do sada vezalo za veće automobile.
Pedantno okruženje
Vizuelno, nema se tu šta mnogo reći. Ako ga vozite kroz Sarajevo, centralna ste zvijezda asfaltirane pozornice (osim u slučaju da je u blizini neki novi Golf ili Arteon). Dodatni začin vašoj pojavi dolazi u vidu LED dnevnih svjetala i folija na poklopcu motora i krovu, čisto kao estetski dodatak koji dolazi uz paket Beats, kojim je opremljen naš testni model.Unutra će vas dočekati klinički pedantno okruženje s harmonijom bijele, crvene i sive boje. Prvi dojam je prelijep. Mnogo je mekanih materijala, a nova pohvala ide za sjedišta, koja su u verziji Beats zaista sjajna i koja kompletnom enterijeru daju novu dimenziju. Sve miriše na dugovječnost.
Nažalost, u našem vozilu nije bilo digitalne table (Active Info Display), već uobičajena Volkswagenova s malim ekranom za putni računar između obrtomjera i brzinometra, i s prepoznatljivim upravljačem. Centralno mjesto zauzima ekran od osam inča (veća verzija, pošto ima i od 6,5), u kojem ćete pronaći postavke audiosistema, grafički prikaz pri parkiranju (kamere nema) i dosta drugih stvari. Mada vizuelno odudaraju od okoline, komandama za klima-uređaj ne možemo zamjeriti ništa osim samog izgleda, jer su u ovako zastarjelom izdanju realno mnogo praktičnije rješenje nego u slučaju da su integrirane u infotainment sistem.Prostorno, novi Polo napravio je veliki korak naprijed. Ovo je sada polukompakt koji je i u unutrašnjosti narastao u svakom smjeru (međuosovinski razmak je veći za čak 9,4 cm, na 2.564 mm, a automobil je širi za osam cm), uključujući prtljažnik, koji nudi 351 litar kapaciteta (70 više od prethodnika), više nego bratski model Škoda Fabia ili pak Ford Fiesta.
I da ne zaboravimo, jedno od osnovnih obilježja paketa Beat je audiosistem. Dovoljno je reći da mu je snaga 300 W, možda dostatno čak i za razbijanje kamena u bubregu. Osim toga, za mutimedijski užitak služe vam i dva USB ulaza i konzola u pretincu za rukavice s CD playerom i slotom za SD karticu.
Malen i moderan
U današnje vrijeme, u kojem dizelaši neminovno idu ka izumiranju, naglasak motorizacije Pola je sasvim očekivano na benzincima. Nakon naše testne vožnje s pogonom na 1,0-litarski turbobenzinac od 95 KS, ljubiteljima TDI verzija možemo poručiti da njihova antipatija prema ovim agregatima nije argumentirana.
Ovaj mali moderni motor s obrtnim momentom od 175 Nm vuče i zvuči odlično, vozaču pruža dosta užitka, a eto, da dodamo još i to, pruža dodatnu satisfakciju u nižoj emisiji štetnih plinova, što ne smije biti zanemarivo u zemlji čije stanovnike terorizira smog.
U vožnji, Polo nudi vrlo upečatljiv nastup, što je djelimično zasluga nove platforme MQB A0. No, spomenimo i zasluge vrlo preciznog i laganog upravljača.
Lična karta
DIMENZIJE
D/Š/V 4.053/1.751/1.461
Masa 1.070 kg
Prtljažnik 351 l
Gume 195/55 R16
MOTOR I MJENJAČ
Zapremina 999 ccm
Snaga 95 KS/5.000
Moment 175 Nm/2.000
Mjenjač ručni, 5 brzina
NA CESTI
Maks. brzina 187 km/h
Ubrzanje 0-100 10,8 s
Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 5,6/3,9/4,5
OPREMA
Serijska: Daljinsko centralno zaključavanje s dva preklopna ključa, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, „Front Assist“ i samostalno kočenje u hitnim slučajevima, elektropodesiva vanjska ogledala s grijanjem, start/stop sistem, senzor za svjetla s automatskim LED dnevnim svjetlima, „Leaving home“ i manuelnom „Coming home“ funkcijom, limitator brzine i putni računar, Beats – sportsko-komforna prednja sjedišta, lajsne na prednjim pragovima s natpisom Beats audio, folije na poklopcu motora i krovu u Flash crvenoj ili crnoj boji, audio sistem Beats, klima-uređaj, kožni multifunkcionalni upravljač, ručica mjenjača i ručne kočnice u koži, držanje vozila u mjestu na uzbrdici, prepoznavanje pješaka, Connectivity paket (Bluetooth interface za mobilni telefon, USB priključak, podrška za iPod i iPhone, slot za SD karticu, ekran u boji osjetljiv na dodir od 6,5 inča.Dodatna oprema: Duplo inicijalno punjenje goriva, srednji naslov za ruke naprijed s pretincem, sistem proaktivne zaštite putnika, senzori za parkiranje natrag s akustičnim i vizuelnim signalom, svjetla za maglu naprijed i statička svjetla za skretanje, App Connect, sistem upozorenja vozača, Adaptivni tempomat za brzinu do 210 km/h sa Front Assistom i automatskim kočenjem, 2 x USB, radio sa šest zvučnika, multicolor ekran na dodir od osam inča, CD, mp3, WMA player sa slotom za SD karticu.
CIJENA
Osnovni benzinac (75 KS)23.889 KM
Testni model
32.958 KM