Prije 31 godinu dvije osobe su odjenule policijske uniforme na Dan svetog Patrika u Bostonu i u njima opljačkali muzej „Isabella Stewart Gardner“. To se i danas smatra jednom od najvećih krađa umjetnina u historiji SAD.
MILIJARDER ZAPRIJETIO
DETALJI
Prošla 31 godina od ovog događaja, a slučaj je još neriješen
Ne može se ući u trag slikama Rembranta, Varmera, Manea.... Agencije
Prije 31 godinu dvije osobe su odjenule policijske uniforme na Dan svetog Patrika u Bostonu i u njima opljačkali muzej „Isabella Stewart Gardner“. To se i danas smatra jednom od najvećih krađa umjetnina u historiji SAD.
Tog 18. marta 1990. godine lažni policajci su išetali iz muzeja s remek-djelima vrijednim više od 500 miliona dolara. Odnijeli su 13 slika, među kojima i djela Rembranta (Rembrandt), Vermera (Vermeer) i Manea (Manet), a ni tri decenije kasnije ovi dragulji likovne umjetnosti nisu pronađeni.
Nikada rasvijetljena pljačka tema je nove Netflixove dokumentarne serije „Ovo je pljačka: Najveća krađa umjetnina ikada“, čija je prva epizoda emitirana nedavno.
- Ovo je bio rješiv slučaj - riječi su Kolina Barnikla (Colin Barnicle), reditelja serije.
Barnikl, zajedno sa svojim bratom Nikom (Nick), koji je izvršni producent, sedam godina je istraživao upad u muzej i spektakularnu krađu, o kojoj se već decenijama piše i priča...
- Trebalo nam je dugo da okončamo ovaj projekt, jer smo razmotrili svaku moguću teoriju, od onih potpuno suludih do sasvim realnih, kako bismo došli do toga šta je bilo najbliže istini – rekao je Barnikl za „Artnet News“.
Iz muzeja „Isabella Stewart Gardner“ nakon pljačke. Netflix
Ali, i ta njihova verzija ne rješava problem – i dalje se ne zna gdje su ukradene slike. Pozlaćeni ramovi u muzeju u kojima su nekada stajale ukradene slike i danas, 31 godinu kasnije, stoje prazni. Tu su bila dva djela Rembranta „Oluja na Galilejskom moru“, jedini „morski pejzaž“ umjetnika i „Dama i gospodin u crnom“, potom pet skica Edgara Dege, Maneov „Mali portret čoveka“ i najskuplju sliku od svih, Vermerov „Koncert“, samo se ona procjenjuje na vrtoglavih 250 miliona dolara.
Zanimljivo je da su lopovi ostavili najvredniju sliku kojom se dičila bostonska institucija - Ticijanovo (Tizian) „Silovanje Evrope“, koje se nalazilo na trećem spratu.
Netflixov serijal od četiri epizode nudi gledaocima da prvi put vide fotografije s mjesta zločina, ali i da vide lice Roberta Bobija Guarente, jedne od ključnih figura bostonskog podzemlja, za kojeg se sumnja da je bio uključen u pljačku.
Reditelj nije optimista kada su u pitanju najvrednije slike koje su nekada krasile ovaj muzej.
- Dok smo radili na dokumentarcu, do nas su došle glasine da su u jednom podrumu, da su poplavljene i ruinirane. Ne gajim previše nade da se mogu spasiti, ako je to tačno – rekao je Barnikl.
FBI je 2013. godine saopćio da zna ko su počinioci krađe, ali da su obojica u međuvremenu preminuli. Međutim, nije odgovoreno na pitanje gdje su slike.
Iako je više puta nuđena vrlo unosna novčana nagrada za bilo kakvu informaciju o slikama, posljednji put 2017. u visini od čak deset miliona dolara, niko se nikada nije odazvao.
Kradljivcima je za čitav poduhvat trebala samo 81 minuta. Prethodno su savladali dvojicu mladih noćnih čuvara vezavši ih u podrumu muzeja, gdje su bili do dolaska policije ujutru. Nisu imali muku ni da onesposobe dotrajale sigurnosne kamere, da bi potom počeli razbijati zaštitna stakla na Rembrantovim, Vermerovim slikama i prosto ih isjekli iz njihovih pozlaćenih ramova.
NALJUTILO GA PITANJE
NAVIJAČI BIJESNI
TEKSTUALNI PRIJENOS
SELEKTOR NAKON DEBAKLA
ŠAKA U GLAVU