Internacionalni teatarski festival MESS, njegovo 58. izdanje, koji traje do 6. oktobra, publici je ponudio raznovrsne sadržaje.
Tehnološka dostignuća
Osim brojnih predstava, izveden je i performans pod nazivom „Cathexis – Truth on Trial“ („Istina na suđenju“), koji je rađen u koprodukciji Srbije i Francuske. ELAPSE i Fond „Heartefact“ udružili su snage sa startup kompanijom „The Truth Tech“ i međunarodnim timom ljudi u ovom projektu koji kombinira teatar, nauku i tehnologiju.
Mlada Bišćanka Darja Badnjević dobila je svoju ulogu u ovom performansu, o kojem nam je i govorila.
- Ovaj performans postavlja društvena pitanja i tjera ljude da razmisle i preispituju društvo u kojem žive, kao i pravosudni sistem, ali i kako vještačka inteligencija i tehnološki napreci mogu pomoći društvu, posebno onom koje je korumpirano, u stagnaciji i degradaciji, kao što je naše – govori nam Badnjević.
Ističe da je kompletan proces bio vrlo edukativan za nju, ali i drugačiji od uobičajnih proba i predstava za pozorište na koje je naviknuta.
- Tematika kojom se bavimo je vrlo interesantna i uzbudljiva. Možda je malo ispred vremena u kojem mi živimo. Kao društvo ne pratimo tehnološka dostignuća u svijetu. Sve nam je malo zaostalo, kao što svi znamo. Ipak, krajnja poruka je da se ljudi trebaju preispitati i povećati svoju građansku osviještenost što se tiče suđenja i raznih slučajeva, kao i da uključe zdrav razum. Jedan od primjera je bi li bilo dobro da se uvede porota u sudske procese – kazala je Badnjević.
Lijep život
Dodaje da je u suštini sve to eksperimentalno, a okviri nisu konkretno zadati. Na pitanje je li mladim glumcima teško i koliko da se izbore za uloge, ona kaže:
- Zahtjevno je, konstantno se trebamo boriti i ići na kastinge i tražiti svoje mjesto. Vjerujem, kada osoba odluči ovim da se bavi, da će na neki način pronaći svoj put. U svakom slučaju, na svijetu postoji mjesto za svakoga. Naprimjer, nekada dobijem ponudu za tri angažmana istovremeno, a onda dođe i period kada nema ništa. Ne bih rekla da je teško, život je to, nekad težak, ali u isto vrijeme prelijep. Ne treba se žaliti – zaključuje Badnjević.