ARHITEKTONSKO ČUDO

Divovske slamke ispod fjorda spajat će dvije obale

Oko 50 međunarodnih stručnjaka provodi detaljna istraživanja, mjeri brzine vjetra i visinu plime kako bi tunel bio potpuno siguran

Oko 50 međunarodnih stručnjaka provodi detaljna istraživanja. Agencije

Piše: Avaz.ba

22.6.2020

Vožnja autocestom E39 zapadnom obalom Norveške pruža nestvarno lijepe prizore od Kristijansanda do Trondhejma. Oko 1.100 kilometara ceste s pogledom na rijeke i jezera, vodopade, planine i fjordove užitak je za oči. No, pogledate li pažljivije kartu, vidjet ćete istačkane linije na sedam fjordova gdje vozači moraju pričekati trajekt da bi prešli preko. Uz stajanja i prekide, putovanje može trajati i 21 sat.

Brže do cilja

Kako bi omogućila vozačima da brže stignu do cilja, norveška vlada ima plan. Projektom „E39 bez trajekta“ vrijeme vožnje prepolovilo bi se zahvaljujući novim mostovima i tunelima. Jedan od tunela postavit će i svjetski rekord. Nalazit će se ispod fjorda, na dubini od 400 metara i bit će dugačak oko 28 kilometara.

Potopljeni plutajući tunel izaziva najveću pažnju. Agencije

Plutajući pontoni

Čitav je projekt arhitektonsko čudo, ali potopljeni plutajući tunel izaziva najveću pažnju. Izgledat će poput divovske slamke postavljene između dvije strane fjorda na dubini od oko 30 metara ispod površine - dovoljno nisko da i najveći brodovi mogu sigurno ploviti, ali dovoljno visoko kako bi nesmetano mogle prolaziti podmornice.


Oko 50 međunarodnih stručnjaka provodi detaljna istraživanja, mjeri brzine vjetra i visinu plime te provjerava podvodna klizišta kako bi tunel bio potpuno siguran. Dvije betonske cijevi tunela, po jedna za saobraćaj u svakom smjeru, bit će postavljene i pričvršćene za plutajuće pontone, razmaknute 250 metara da bi se omogućio prolaz morskim brodovima.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.