Instagram odavno nije samo obična platforma za dijeljenje fotografija. Popularna društvena mreža postala je bazen uspješnih, najčešće vrlo mladih ljudi koji, naizgled, rade savršen posao. Često se u komentarima na forumima može pročitati kako ljudi koji objavljuju selfije na Instagramu zapravo ne rade ništa.
Anonimusi ispod članaka na internetskim portalima izruguju se mladićima i djevojkama koji se promoviraju preko Instagrama, nazivajući ih narcisoidnim i površnim osobama koje bi, umjesto naslikavanja na društvenim mrežama, trebale pronaći "pravi posao".
Da, radi se o pravom poslu
Međutim, oni itekako rade pravi posao. Uspješan, naporan i profitabilan posao. Modni i travel blogeri u svijetu zarađuju doslovno milione na svojim fotografijama, odnosno na proizvodima koje reklamiraju na tim fotografijama. Svjetski brendovi prepoznali su važnost, popularnost i utjecaj ove društvene mreže pa se sve više reklamiraju putem native objava. Takve objave podrazumijevaju kontekstualno, nenametljivo oglašavanje koje za razliku od klasičnog direktnog i agresivnog reklamiranja, nastoji uklopiti oglašivača u prirodnu i zanimljivu okolinu.
Na Instagramu taj posao se radi tako da, najbanalnije objašnjeno, osoba uslika sebe naprimjer na plaži. Uz nju diskretno stoji bočica losiona za njegu kože. Uz kratak opis fotografije, osoba usput spomene i taj losion, odnosno brend koji stoji iza losiona. Tvrtke i poduzetnici danas se otimaju za mlade, utjecajne ljude koji će na taj način reklamirati njihove proizvode. Ta nova generacija Instagram poduzetnika postala je toliko utjecajna da je zbog njih skovan novi izraz - influenceri.
Milion dolara po objavi
Popularni, mahom mladi ljudi u svijetu okreću milione objavama fotografija sebe u ogledalu. Kjara Feranji (Chiara Ferragni). Ovu Italijanku na Instagramu prati više od 13 miliona ljudi, a njena godišnja zarada iznosi oko 8 miliona dolara. Vizažistica Huda Katan (Huda Kattan)zarađuje prosječno 33 hiljade dolara po objavi, piše New York Times.
Kaili Džener (Kylie Jenner) prati 113 miliona ljudi, a prema istraživanju tvrtke D'Marie Analytics, za svaku objavu na Instagramu, Facebooku ili Twitteru ona zaradi milion dolara. Djevojka ima samo 21 godinu.