LIFESTYLE

Ko god misli da iPhone nije dovoljno inovativan, grdno se vara

Avaz.ba

31.10.2017

Apple nije dobrotvorna organizacija ili nekakav dobrodušni inovator čiji je cilj da učini svijet ljepšim i boljim mjestom pomoću tehnologije.

To je kompanija usmjerena ka profitu i zasniva se na trgovini. Nemojte da se zavaravate, bez obzira na to koliko se Stiv Džobs (Steve Jobs) trudio da pruži stvarima auru ljepote i zanimljivosti, cilj je od samog početka bio isti. Zato je red da malo preoblikujemo tezu koja se sve češće pojavljuje u javnosti, a to je da je Apple ovih dana usmjeren samo na profit, realno Apple je oduvijek bio usmjeren samo na profit.  

Da li je to problem? Naravno da nije, to je način na koji funkcioniše poslovni svijet. Činjenica da je Apple usmjeren na profit u suštini će samo pomoći razvoju inovacija. Ako žele da ostvare profit, nešto moraju da prodaju. A jedino što mogu prodavati su uređaji koji prate postojeće trendove ili ih čak nadmašuju. Da bi to ostvarili, potrebna im je inovativnost. Ako današnje društvo zahtijeva emotikone, radit će na emotikonima. 

To su već odlično odradili na svojim animiranim emotikonima.

Još jedna često ponavljana rečenica je da svaka nova nadogradnja iPhone-a ne donosi gotovo ništa novo u odnosu na prethodni model. 

Oni koji kažu da ne vrijedi mijenjati sedmicu, osmicom isto su rekli i za prelazak sa iPhone-a 5 na 5s, sa iPhone-a 5s na 6-icu, itd. 

Međutim, kada uporedite peticu sa osmicom, napredak je i više nego očigledan. Šta zapravo znači izjava da se ne isplati mijenjati mobilni telefon svaki put kada se pojavi nova verzija? Stvar je u tome da se napredak odvija malim koracima, i postaje vidljiv tek nakon nekoliko promjena u nizu.


Ko je uopšte rekao da morate da mijenjate mobilni telefon svake godine? Pogotovo iPhone, koji ima sopstveni softver sa podrškom za najmanje četiri buduće nadogradnje. Postoji mnogo ljudi koji još uvijek koriste 4s i sasvim su zadovoljni. iPhone-i su dizajnirani da traju i niko vas ne prisiljava na nova ulaganja svake godine. Zato su i očekivanja kako će svaka nova verzija da donese i mnoštvo inovacija nerealna, i perspektiva iz koje proizilaze ta očekivanja je pogrešna.

Ilustrovat ćemo problem jednim primjerom. Slušate muziku koja se svakog minuta automatski pojačava za 1 posto. Sto minuta kasnije, ta jedva primjetna promjena će rezultirati maksimalno pojačanom muzikom. Vi to možda nećete ni primijetiti, ali osoba koja je čula muziku na 1 posto, pa se vratila kada je bila na 100 posto odmah će uočiti promjenu. Uvijek je teže uočiti promjene tokom samog procesa njihovog nastanka.

Apple ima donekle ustaljen tempo uvođenja novih funkcija, koji je osmišljen tako da korisnik sa prosječnim potrebama osjeti potrebu za promjenom poslije dvije godine. Ponavljamo, to nije zato što je iPhone star dvije godine zastario, nego zato što većina ljudi voli da drži korak sa najnovijom tehnologijom, a toliko je otprilike potrebno da se na iPhone-u uoči neka promjena.

Zašto dvije godine? Za početak, korisnici koji su kupili aktuelnu verziju mobilnog telefona u okviru pretplate obično sklope dvogodišnji ugovor sa operaterom. U suprotnom bi ekstremne cijene uređaja svake godine dovele do razočarenja. Samo zamislite slijedeću situaciju, kupite najnoviji iPhone oko Božića, kada napokon dođe na police prodavnica, za oko 1100 dolara. Devet mjeseci kasnije, lansira se novi i mnogo bolji uređaj, pored kojeg vaš izgleda zastarjelo, i to za otprilike istu cijenu. Da li biste bili sretni? Naravno da ne, jer ste očekivali da ćete za toliko uloženog novca dobiti ažuriran i izdržljiv hardver.

Zato je Apple odlučio da ide tempom koji nam svake godine donosi pristojan napredak. Ne tvrdimo kako niko ne želi da pređe na novi iPhone baš svake godine, jer takvih ljudi uvijek ima. Ali ta želja je posljedica njihove ljubavi prema tehnologiji i potrebe da se što prije domognu najnovijih proizvoda. Međutim, to je jedna grupa korisnika koji aktivno prate događanja u svijetu tehnologije i vjerovatno učestvuju u njima. 

Naravno, oni će prvi smatrati kako je godišnji napredak iPhone-a prespor, ali ti isti ljudi ne čine većinu. Zato je razumljivo da Apple neće prilagođavati tempo i stepen napretka njihovim željama.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.