Probudili ste se i vaša pametna narukvica bilježi koliko dobro ste spavali i to postavlja na vaše profile na društvenim mrežama, to „vidi“ aparat za kafu i automatski vam pravi prvu kafu u danu. Istodobno, sve „vidi“ i svjetlo u sobi pa se pali, a u kupaonici se griju peškiri i priprema voda za tuširanje ili kupku...
Ovakav scenarij mogao bi kroz pet do šeset godina biti nešto potpuno normalno, i to ne samo za bogate već i za srednju klasu, kao i nižu srednju klasu, ali još uvijek postoje brojni problemi vezani uz ovaj budući tehnološki hit i donosimo pet najkritičnijih.
1. Sigurnost
Do 2020. godine će na mreži biti oko 20 milijardi "pametnih" uređaja i neko to sve treba kontrolirati tako da djeluju baš kako treba, da budu korisni, da ljudi kojima služe ne budu u nikakvoj opasnosti od raznih cyber napada, ali i da se mreža ne ruši svako malo jer standardi ne postoje i uređaji različitih proizvođača nisu međusobno kompatibilni. Bitno je to pitanje jer u ovoj će godini, prema Gartneru, biti spojeno na mrežu 6,4 milijardi uređaja. A malo ko zna nešto konkretno. Skepsa i paranoja samim su time sve izraženiji, a ljudi nespremniji prepustiti se i imati povjerenje.
2. Upravljanje podacima
Podaci su ono što čini ovaj sistem, što znači da bez njih ne postoji, kratko i jasno. Samo, trenutno je još uvijek problematično upravljanje njima jer u enormnoj količini njih koji kolaju između podatkovnih centara i milijardi uređaja širom svijeta, vrlo lako se može neopaženo ući u trag nekima od njih pa stići do informacija koje mogu biti od značaja. Taj segment treba pomno pratiti i osigurati jer ne samo da su u opasnosti podaci koje šalje naš pametni frižider, nego i one koje šalju između sebe velike kompanije...
3. Privatnost
Povezanost svake sitnice koju koristimo na mreži može ugroziti privatnost. Bluetooth je jedno rješenje kako sve zadržati u svom domu, a tu stupaju na scenu i regulative koje će se postaviti i samim time postaviti granice dokle proizvođači mogu baratati našim podacima. Svejedno, privatnost će biti najklimaviji detalj. Kao što danas Facebook ili Google koriste naše podatke i navike kako bi bolje prodali oglase, to će se činiti i kad zaživi internet sistem. Barem u teoriji. No ako se privatnost bolje zaštiti i omogući ljudima pravo izbora onda bismo mogli biti miriniji.
4. Poslovni modeli
Bitno je graditi poslovne modele oko internet sistema jer jedino tako se održava korak s digitalnom evolucijom. Samo, nije to jednostavan izazov, bit će potrebno obaviti rekonstrukciju i napraviti strategiju poslovanja da sve bude kako treba. Jer, umrežiti apsolutno svaki segment poslovanja nije nešto minorno, tome treba pristupiti ozbiljno i studiozno.