S mnogim izazovima suočavaju se izvozno orijentirane kompanije kakav je maglajski „Bontex“. Od organizacije proizvodnje uz poštivanje epidemioloških preporuka, do ponešto smanjenog obima proizvodnje i traženja novih tržišta. U proljeće se i „Bontex“ suočio s povećanim brojem na COVID 19 pozitivnih radnika, pa je bila obustavljena proizvodnja.
- Tehnološki proces smo prilagodili preporukama nadležnih za ovu oblast, stalno vršimo i dezinfekcije pogona, kako vlastitim snagama tako i angažiranjem stručnjaka - rekao je Senajid Husić, vlasnik „Bontexa“.
U junu je firma imala 208 radnika, a s posljednjim danom oktobra bilo ih je 224, čime su u „Bontexu“ vrlo zadovoljni.
- Veliko je kada se u ovim teškim vremenima kaže da ste sretni i zadovoljni. Na dobrom putu smo da ostvarimo planirano iz 2019. do kraja godine - rekao je Husić i dodao da je jedan od problema izostanak direktne komunikacije s partnerima.
Svake sedmice iz Maglaja na zapad Evrope otpremaju se novi proizvodi. Ni vozačima nije lako, po tri dana provode u kabini, jer se sva otprema odvija po principu tranzit – izolacija – kabina, sve je pod strogim nadzorom.
- Poštuju se naredbe kakve su na snazi u Italiji, Austriji ili Švicarskoj. I sami vozači su svjesni da od robe koju isporučuju zavisimo svi - pojasnio je Husić.
U pogonima firme trenutno se završava proizvodnja košulja za pripadnike italijanske policije. Od ukupno 140.000 ostalo je da se do kraja godine isporuči blizu 40.000 košulja.
- Za tržište Švicarske radimo i nešto modne konfekcije, a vraćaju se i firme iz Austrije, za koje šijemo vrlo kvalitetnu radnu odjeću za uposlene u hotelima i malim klinikama. Okrećemo se i domaćem tržištu sa svojim kvalitetnim proizvodima modne konfekcije. Banke u BiH su među našim kupcima, za njih šijemo košulje s logom, proširujemo paletu proizvoda i vjerujemo u uspjeh u narednoj godini - optimističan je Husić.
Iako je puno neizvjesnosti za godinu pred nama, u firmi prave brojne planove, ali se okreću i novim tržištima.
- Svjesni smo da moramo biti fleksibilni, brzi, snalažljivi, susretljivi, ali isto tako tragati za novim poslovima. Već sada su iz Švicarske umanjili narudžbu košulja koje šijemo za njihovu vojsku. Samo njima smo godišnje isporučivali od 50.000 do 80.000 košulja, ali sada 35.000 - dodao je Husić.
Među zvučnijim imenima koja su prepoznala kvalitet muških košulja koje se šiju u „Bontexu“ bio je i Dino Merlin.
- Ima vrlo istančan ukus i jako puno zna o kvalitetnom tekstilu, što je iznenadilo moje radnice. Drago mi je da smo mu mogli udovoljiti i zahvaljujemo mu što je prepoznao naš kvalitet, i njemu i svima koji žele košulje „Bontexa“ - naglašava Husić.