U nastavne planove i programe u osnovnim i srednjim školama Tuzlanskog kantona bit će uvršteni obilasci objekata kulturno-historijskog naslijeđa kao i časovi historije na tim mjestima, dogovorili su predstavnici kantonalnih resornih ministarstava i Pegagoškog zavoda.
Na današnjem sastanku razgovarali su i o mogućnostima uvrštavanja nastavnog sadržaja, čiji bi cilj bio upoznavanje sa značajem i efektima kupovine domaćih proizvoda.
- Ne postoji nijedna lokalna zajednica koja nema kulturno-historijsko naslijeđe koje je interesantno BiH, regionu, Evropi pa i svijetu. Ne možemo dozvoliti da djeca u osnovnim i srednjim školama ne znaju svoja naslijeđa. Ko ne zna svoju prošlost, nije mu izvjesna budućnost - kazao je ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Mirsad Gluhić.
Kula "Zmaja od Bosne" u Gradačcu, Stari grad u Srebreniku i džamija u Teočaku samo su neki od kulturno-historijskih spomenika. Kalesija ima najviše stećaka u regionu, a ima još mnogo vrijednog i zanimljivog naslijeđa u Tuzlanskom kantonu.
Gluhić je naveo da će Ministarstvo iznaći, ako bude trebalo, i način za finansijsku pomoć.
- To će novoj generaciji doprinijeti da upozna svoju kulturu i naslijeđe - dodao je Gluhić.
Kampanja "Kupujmo domaće" se nastavlja i dogovoreno je da se u svim školama djeca informiraju o prednostima kupovine domaćih proizvoda.
- Kada kupujemo domaće proizvode, većina novca ostaje u mjestu, odnosno državi BiH, a u ovom slučaju u TK. Ako kupujemo strane proizvode, većina tog novca odlazi u države odakle je proizvod, a time usporavamo razvoj privrede BiH, FBiH i TK, a to ima nesagledive posljedice - naglasio je Gluhić.
Ministar obrazovanja, nauke i kulture TK Zlatan Muratović dodaje da će biti urađene i pripreme posebno u smislu sigurnosti učenika, u vezi s terenskom nastavom.
- U tom smislu bit će uključeni Pedagoški zavod, javne ustanove i menadžmenti škola koje će, nadam se na najkvalitetniji način provesti te posjete. Ne treba posebno naglašavati koliki je značaj naših historijskih spomenika, a posebno aktivnost koja će za cilj imati upoznavanje djece s historijom našeg podneblja - istakao je Muratović.
U vezi s edukacijom o kupovini domaćih proizvoda podsjetio je da su u pojedinim obrazovnim ustanovama organizirani sajmove prodajnog karaktera koji na pozitivan način utječu na svijest najmlađih.
- U tom smislu moram reći da te aktivnosti završavaju uspješno i što je najvažnije, djeca nose lijepe utiske - naveo je Muratović.
Prodajne dječije sajmove "Kupujmo domaće" do sada su organizirale škole u Doboj-Istoku, Živinicama i Tuzli. Planirano je proširenje sličnih aktivnosti u školama.