Iza ministra saobraćaja Kantona Sarajevo (KS) Adnana Štete uspješna je poslovna godina u ovom sazivu Vlade KS. U novu godinu ulazi s puno optimizma jer je Skupština KS usvojila nekoliko značajnih zakona i dala mu vjetar u leđa da riješi krupne probleme koji muče građane, ali i goste glavnog grada BiH.
Usvojena su tri zakona iz oblasti saobraćaja, i to dva prvi put u KS. Hoće li to značajno doprinijeti razvoju saobraćaja u KS?
- Imat ćemo regulirane pravne okvire koji su nam neophodni za normalno funkcioniranje saobraćaja, javnog prijevoza i cestovne infrastrukture. Na zakone o cestama i javnom prijevozu čekali smo dugo i zato sam još zadovoljniji i ponosniji što smo ih konačno dobili. Zakonom o cestama se, između ostalog, uređuje kategorizacija javnih cesta, koja od 2018. nije postojala.
Ovim zakonom predviđeno je i osnivanje JP „Ceste KS“. Zakonom o javnom prijevozu daje se mogućnost potpunog upravljanja i reguliranja održavanja javnog prijevoza, a unutar Ministarstva bit će formirano tijelo koje će upravljati javnim prijevozom. Također, usvojen je Zakon o uređenju saobraćaja, kojim je, između ostalog, definirano da je za uspostavu i održavanje svjetlosne saobraćajne signalizacije nadležno Ministarstvo, što dosad nijednim važećim zakonom nije bilo propisano.
Ima li problema na obnovi pruge od Ilidže do Čengić-Vile? Hoće li biti probijeni rokovi?
- Radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge teku prema dinamičkom planu. Ovo je, zaista, najvažniji infrastrukturni projekt u posljednjih 60 godina u Kantonu Sarajevo. Da nismo krenuli u realizaciju rekonstrukcije pruge, ne bismo imali tramvajski prijevoz uopće. Prva faza od Ilidže do Remize će biti završena u maju 2022. godine, a do Čengić-Vile u avgustu 2022. godine. Planiran završetak svih radova je ljeto 2023. godine. Vrijednost ovog projekta iznosi 20,4 miliona KM.
Direkcija za puteve u KS bit će transformirana?
- Transformacija Direkcije za puteve u javno preduzeće ima više pozitivnih aspekata. Između ostalog, novoformirano preduzeće će imati veću samostalnost u radu, izvještaji će se podnositi Skupštini. Kvalitet rada će biti i bolji zbog veće uključenosti struke, a na osnovu registriranog broja vozila, preduzeće će imati i veći budžet nego sada. Na novim projektima i cestama imovinskopravne odnose, pribavljanje odobrenja za građenje i druge neophodne stavke, kako je to dosad bio slučaj, neće rješavati Zavod za izgradnju, nego direkcija, odnosno novo javno preduzeće. Osnivanjem ovog preduzeća značajno će se povećati funkcionalnost, ali i brzina u svim planiranim projektima u vezi s cestogradnjom.
Šta je s Prvom i XII transverzalom, izgradnjom tunela i kružnih tokova?
- Od novih vrijednosti cestovne infrastrukture radi se na završetku kružnog toka na IX transverzali i spoju s autoputem. Nadamo se da će sud donijeti presude u vezi s imovinskopravnim odnosima na Prvoj transverzali, na prvom dijelu, kako bismo nastavili izgradnju. Kreće se u izgradnju prvog tunela u Kantonu Sarajevo. Osim toga, planirana je i rekonstrukcija ratnog puta na Igmanu. Tu su i kružni tokovi na spoju IX transverzale s ulicom Džemala Bijedića, kao i kružnog toka na A-transverzali prema Aerodromu.
Nadamo se i da će „Ceste Federacije“, uz našu pomoć, i materijalnu i ljudsku, koju im ovom prilikom nudimo, krenuti u izgradnju XII transverzale. Ukoliko uspijemo dobiti građevinsku dozvolu, a nadamo se da hoćemo, kreće se u izgradnju uključne trake na brzoj cesti.
Hoće li biti nastavljena gradnja Južne longitudinale?
- Južna longitudinala je jedna od najprioritetnijih saobraćajnica i svakako planiramo nastavak izgradnje. U planu Ministarstva saobraćaja za 2022. godinu je nastavak izgradnje od pomoćnog stadiona FK Željezničar do zgrade u ulici Hamdije Ćemerlića, koja je planirana za izmještanje, uključujući i kružni tok. Potrebno je da Općina završi proces eksproprijacije za jednu parcelu i bit će stečeni svi uvjeti za izdavanje građevinske dozvole. Ministarstvo saobraćaja ima osigurana sredstva, a po dobivanju građevinske dozvole od Općine, na koju čekamo, krećemo u proces javne nabavke izbora izvođača radova i nastavak izgradnje Južne longitudinale.