OBRAZOVANJE

Inicijativa Dževada Poturka: Sarajevski đaci premalo uče o historiji iz perioda agresije na BiH

Historija se kao predmet ukida u pojedinim školama u KS

Piše: A. Ovčina

10.3.2021

Dževad Poturak sa profesorima historije. A. Ovčina

Dževad Poturak, zastupnik SBB-a u Skupštini Kantona Sarajevo, podnio je inicijativu o predmetu historija koju uče sarajevski đaci u srednjim školama.

On je ukazao na problem ovog predmeta koji nije dovoljno zastupljen na nekim smjerovima, te da sarajevski učenici premalo izučavaju period agresije na BiH.

On je održao sastanak i sa pojedinim profesorima historije te  im je pružio podršku.

Razmatrali su zašto se historija kao predmet planira izbaciti ili je izbačena na nekim smjerovima u srednjim školama, odnosno zašto je premalo gradiva o periodu agresije na BiH. 

- Drago mi je da sam se našao s ovako divnim ljudima koji su me na još jedan način obavijestili šta se zaista dešava u našem obrazovanju. S druge strane, ja neću stati i riješit ćemo ovaj problem u nekom ljetnom periodu, i da će već naši učenici imati potrebne materijale za izučavanje kad je 1992-1995. u pitanju - kazao je Poturak.








Ukazali na problem

Aida Zuko, profesorica historije koja radi u dvije stručne škole u Sarajevu kazala je da je njihov problem u suštini smanjenje broja časova  ili potpuno ukidanje historije kao predmeta na određenim smjerovima u određenim školama

- Naravno, podržavam inicijativu gospodina Poturka i smatramo izuzetno važnim periodom historije BiH, taj period 1992-1995., odnosno period agresije na BiH. Međutim, problem se javlja tamo gdje nemamo prostor uopće predavati takvu historiju, jer ne postoji predmet historija u srednjoj školi, niti postoji broj časova, gdje bi se to moglo smjestiti. Mi od 2017. godine imamo četiri lekcije iz tog perioda koji obrađujemo i one su bukvalno "ugurane" u postojeće nastavne planove i programe gdje smo mi iz prakse vidjeli da to nije dovoljno i ne možemo se nikako pomiriti sa stavom da historija kao nacionalni predmet ukida u pojedinim školama u KS - kazala je Zuko.

Timka Pašić-Alagić, profesorica historije u Srednjoj elektrotehničkoj školi kaže kako zajedno sa svojim kolegama već godinama ukazuju na problem nacionalnih historija i izučavanja nacionalnih historija u KS.

- Vrlo smo se obradovali kada smo vidjeli inicijativu Dževada Poturka i obratili smo mu se upravo sa nadom da će nas saslušati i obratiti pažnju ne samo na osnovne škole već i na problematiku u srednjim školama, naročito srednjim stručnim školama u KS - kazala je Pašić-Alagić.

Smanjenje časova i ukidanje zanimanja

Profesorica Azra Mrndžić predaje u Srednjoj Saobraćajnoj školi i slaže se sa kolegama. 

- Iako smo se ranije pokušavali obraćati i ministrima obrazovanja nismo naišli na bilo kakvu pozitivnu informaciju i povratnu informaciju s njihove strane i ovo sve što pokušavamo je sa nekoliko profesora historije. Mi iza sebe nemamo nikakvu posebnu organizaciju ispred koje bismo istupili i borili se za historiju. Uglavnom ono što se dešava u srednjim stručnim školama jeste upravo taj trend smanjenja časova, odnosno pojedinim zanimanjima ukidanje. Naravno sad ono što je aktuelno i ono što postoji u mnogim školama je EU vet program po kojim se radi u stručnim školama i naravno pri uvođenju se uvijek na neki način prilikom formiranja tog pravilno godišnjeg plana ide na ukidanje historije i npr. bosanskog jezika što je također aktuelno. Mi ipak smatramo da su ovo nacionalni predmeti i jednostavno se treba voditi računa o tome. Našoj djeci treba nacionalna historija i naša djeca treba da znaju historiju - istakla je Mrndžić. 

Profesor koji radi u Srednjoj školi za okoliš i drvni dizajn i  u Ugostiteljsko-turističkoj školi je Admir Ribiš, koji kaže kako dugi niz godina pokušavaju promijeniti problem. 

- Zahvaljujući jednom političaru koji je imao sluha, koji nam se obratio i pozvao na zajednički sastank, mi smo se obratili Poturku i ukazali na svu problematiku zahvaljujući njegovoj inicijativi koju je podnio Skupštini KS oslanjajući se na to iznjeli smo problem da sa srednjom strukom i u osnovnim školama KS neki smjerovi u tim školama nemaju nikako historije, negdje se proučava historija godinu dana, a negdje dvije godine. Nije sinhronizirano. Nije ujednačeno. Taj problem je nekoliko nas nastavnika ujedinilo tako da smo formirali jednu neformalnu grupu gdje pokušavamo zajedno riješiti taj problem. Hvala Poturku što nas je osnažio i otvorio ovaj problem. Ovo je jedan od problema s kojim javnost treba biti upoznata - kazao je Ribiš. 



Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.