Iz firme "Željo" su demantirali navod ministra saobraćaja Kantona Sarajevo Adnana Štete da će se tramvajska S krivina, za čije je radove izdvojeno skoro 584.000 KM, morati u cjelosti ponovo rekonstruisati.
Ova firma iz Konjica je bila dio konzorcija s kompanijom OK Bau iz Gradačca koji je izvodio radove, te su nakon Štetinih navoda poslali dopis resornom ministarstvu i kantonalnom Zavodu za izgradnju nakon izjava ministra u medijima. Žele, kako kažu, da neke stvari razjasne.
Tvrde da su profesionalno i po evropskim standardima uradili rekonstrukciju S krivine, te da su za to koristili prugu i pribor uvezen iz Evropske unije, ali i da investitor i preduzeće GRAS nisu imali primjedbe na rekonstrukciju.
- Napominjemo gospodinu ministru da prilikom prve i druge faze gradnje tramvajske pruge koja nosi više od 90 posto projekta nije bilo propusta, niti je bilo primjedbi - saopćili su.
Ukazali su da su se problemi pojavili u trećoj fazi radova. Naime, kako su naveli, OK Bau je sklopio ugovore sa sarajevskom firmom SP-AR za asfaltiranje za nabavku i ugradnju asfalta, preduzećem Sarajevo putevi za isporučeni asfalt i preduzećem Rad za zalijevanje fuga.
Nedostaci na asfaltnoj površini i fugama mogu se sanirati za jedan dan, saopćili su i kazali da da se nedostaci ne odnose na samu tramvajsku prugu za koju smatraju da je perfektno rekonstruisana. Istakli su da ona čini 90 posto projekta i da je njen vijek trajanja 40 godina.
Ministra Štetu su optužili da iznosi lažne informacije, a kao razlog za to su naveli to da su u konzorcij ušli na posljednjem tenderu kada je bila samo jedna ponuda za rekonstrukciju, te da je u prvom mandatu Šteta pogodovao potpisivanju ugovora s kompanijom IOG iz Sarajeva.
Naglasili su da je zbog njihove intervencije Ured za žalbe poništio tender zbog zloupotreba i neispunjavanja uslova.
Glavni uzročnik problema je, navode, nadzorni inžinjer iz kantonalnog Zavoda za izgradnju Mirsad Okerić. Istakli su da je obustavio asfaltiranje, a šest sati nakon boravka na Bjelašnici dozvolio je asfaltiranje.
Naveli su i da je vlasnik firme "Željo" svjedok pokušaja ucjene od Okerića, te da vlasnik ima snimak sastanka u Ministarstvu saobraćaja KS-a kojem su prisustvovali predstavnik izvođača, nadzornika, investitora i GRAS-a.
Kako su saopćili, na snimku se čuje kada je Okerić izjavio: "Ja ne radim svoj posao i to recite direktoru Zavoda, a možete me i tužiti, pa ću ja to i na sudu potvrditi, zato što sam preopterećen s drugim projektima".
Optužili su ga i da nije ništa upisivao u građevinski dnevnik, već da je to pokušao uraditi nakon završetka radova, ali da je originalni dnevnik dostavljen investitoru tj. ministarstvu. Također uvjeravaju da su kao izvođači uredno upisivali radove.
Ponovili su da uočeni nedostaci čine pet odato od ukupnog projekta, te da će ih otkloniti OK Bau.
Podsjećamo, rekonstrukcija dijela pruge od Zemaljskog muzeja do Sarajevo City Centra, dužine oko 369 metara, počela u septembru prošle godine i trajala je 40 dana. Građani rekonstrukciju pamte po saobraćajnom kolapsu.