Klizište u ulici Hakije Kulenovića u sarajevskom naselju Ciglane trenutno je najveći i gorući problem u Kantonu. Ugroženi su životi stanara, a svakog trenutka može se desiti tragedija jer se saobraćajnica može obrušiti i ubiti nekoga. Molim nadležne da je zatvore dok nije kasno, kazao je za „Avaz“ Fuad Babić, stručnjak za klizišta.
- Treba se podvući pod most i vidjeti te jezive scene, pamet da vam stane! Izvođač radova ništa više tu ne smije kopati jer postoji opasnost da će se komadi odvaliti i ubiti radnike. Potez koji mi trenutno tretiramo dug je oko 40 metara. Onda nailazimo na armirano-betonski zid i niko ne zna šta se tamo dešava, šta nas čeka - istaknuo je Babić.
Prema njegovim riječima, problem s ovim klizištem datira još od 2000. godine. Međutim, otada pa do danas niko ništa nije poduzeo iako trenutno predstavlja jedno od najtežih pokretanja tla, koje je stručno najteže za riješiti i najskuplje za sanaciju.
- U MZ Ciglane mi smo 2018. sve ovo prezentirali da bi se 2021. godine tek pristupilo realizaciji. Šta se desilo i zašto se čekalo, dragi Bog zna. Kolaps je nastao isključivo zbog nemara vlasti, zatim zbog neodržavanja oborinskih kanala, slivnika, saobraćajnica... Godinama niko ništa ne radi. Isti problem imamo s kanalizacijom, vodovodom, parkovskim površinama, odnosno cijelom infrastrukturom - rekao je Babić.
Oborinske vode koje se slijevaju napravile su oštećenje na padini gdje je došlo do potpune destrukcije geološkog sastava tla.
- Imamo tragove da je to neko i nekad prije rata štitio armirano-betonskim stubovima. Međutim, očito je da to nije bilo dovoljno i da je nastala destrukcija, s obzirom na to da lapor, od čijeg je sastava ta padina, u kontaktu s vodom postaje obično blato. Ono što sada treba uraditi je dopuniti projektno rješenje, ugovoriti stalni nadzor koji će biti na licu mjesta i davati dodatna rješenja, ali i dopuniti ugovor s izvođačem radova - kazao je Babić.
Babić ističe da vlast, dok to nije kasno, treba povesti računa o održavanju infrastrukture ili će imati horor kao u ulici Hakije Kulenovića.
- Oni daju novac i mišljenja su da, kad se nešto uraditi, to bude dovijeka. Treba nastaviti s održavanjem zato smo mi svake godine u Zavodu pravili program održavanja i monitoring novih pojava - naglasio je Babić.
Zavod za izgradnju KS, kako ističe Babić, intenzivno se bavio problematikom klizišta od 1998. do 2019. godine, a uz pomoć Građevinskog fakulteta.
- Odlaskom iz Zavoda većeg broja inžinjera u penziju problematika klizišta je eskalirala, jer općine u Kantonu kadrovski nisu osposobljene za rješavanje tog problema - dodao je Babić.