U posljednjih nekoliko dana svjedoci smo nemilih dešavanja u vozilima javnog gradskog prijevoza. Dva dana nakon što se zapalio krov tramvaja u naselju Otoka izbio je požar i u autobusu “Centrotransa” u Alipašinoj ulici. Dok iz ovih firmi tvrde kako se vozila redovno pregledaju, sigurnost putnika i nije baš na zavidnom nivou.
Pet inžinjera
Starost i dotrajalost vozila, prema riječima direktora GRAS-a Avde Vatrića, glavni su razlog nastanka kvarova.
- Sva vozila podliježu dnevnim i sedmodnevnim pregledima, servisu, kao i malom i velikom remontu. Tramvaji su, međutim, stari više od 30 godina, trolejbusi 21 godinu, autobusi 18 godina, a minibusi 14 te su zbog toga česti kvarovi, a i servisiranje. Na tramvaju je neki dan izbio požar zbog osigurača koji je pregorio, usljed čega se zapalila plastična kutija u kojoj je smješten - dodao je Vatrić, istaknuvši da su nov tramvaj posljednji put nabavili 1983. godine.
Autobusi kompanije “Centrotrans” također se redovno servisiraju, a njihova prosječna starost je devet godina. Prema riječima Aide Prolaz, portparola ove firme, autobusi koji su uključeni u gradski saobraćaj, stari su nepunih pet godina.
- Mi imamo vlastiti tehnički servis za održavanje autobusa, u kojem djeluje više odjeljenja, a kojima rukovodi pet inžinjera mašinske i saobraćajne struke. Na preventivnom i tekućem održavanju autobusa zaposlena su 62 radnika različitih profila zanimanja - rekla je Prolaz, naglasivši da svaki vozač prije odlaska na liniju mora pregledati vozilo.
Polovni autobusi
Kako bi obnovili svoj vozni park, ova kompanija svake godine u kupovinu novih ili polovnih autobusa investira između četiri i šest miliona KM. “Centrotrans” je samo u 2018. kupio 18 autobusa, dok je ove godine planirana nabavka još 12 autobusa.
Građani nisu sigurni
Adnan Tatarević, saobraćajni stručnjak, kazao je da je starost vozila jedan od najvećih uzroka nezgoda koje se dešavaju na cestama.
- Vozila su veoma skupa da bi se obnovio vozni park, stoga se eksploatiraju do maksimalne granice izdržljivosti. Ti ispadi koji se dešavaju na našim cestama, nisu iznenađenje. Broj prijeđenih kilometara je daleko iznad evropskog standarda, pogotovo kad su u pitanju GRAS-ova vozila – rekao je Tatarević.
Istaknuo je da građani nisu sigurni te da je neophodno nabaviti nova vozila, koja su i ekološki prihvatljiva.