Zbog zapuštenog i neispravnog voznog parka preduzeća GRAS, u posljednje vrijeme sve je veći broj nezgoda u kojima su učestvovala vozila ove firme. Otkazivanje kočnica, zapaljenje vozila, otpadanje točkova, iskakanje tramvaja iz šina… samo su neki od problema s kojima su se susretali putnici u posljednjih nekoliko godina. Sigurnost putnika u gradskom prijevozu svedena je na minimum, jer su vozila kojima se voze, stara i do 37 godina.
Udar u stajalište
Kako su nam kazali iz GRAS-a, prosječna starost tramvaja je 37 godina, trolejbusa 30, autobusa 16, a minibusa 13 godina.
Posljednji nesretan slučaj u kojem su sudjelovala vozila GRAS-a, desio se u subotu na Trgu Austrije, kad su trolejbusu otkazale kočnice. S obzirom na to da vozač nije mogao zakočiti, vozilom je udario u stajalište, trafiku i nekoliko parkiranih automobila.
Ovo, međutim, nije prvi put da nekom od GRAS-ovih vozila otkazuju kočnice. Slična se situacija desila i u novembru 2016. godine. Minibusu koji je saobraćao na relaciji Latinska ćuprija – Jarčedoli, također su otkazale kočnice, zbog čega je sletio sa puta, udario u parkirano vozilo i obližnji objekt. Osam putnika i vozač zadobili su povrede.
Osim otkazivanja kočnica, GRAS-u nisu nepoznati ni požari. U maju 2016. zapalio se minibus u ulici Koševo, nedaleko od Druge gimnazije. Brzom reakcijom vozača požar je ugašen te povrijeđenih, srećom, nije bilo, jer su putnici na vrijeme uspjeli napustiti vozilo.
Neispravne instalacije
To nije jedini slučaj kad se neko od vozila zapalilo. Već u novembru 2017., minibus se zapalio na Stupu, na autobuskom stajalištu. Pretpostavlja se da je do požara došlo zbog neispravnih instalacija. Povrijeđenih, srećom, nije bilo. Nesvakidašnja situacija dogodila se i u oktobru 2015., kada je na minibusu na relaciji Baščaršija - Faletići tokom vožnje otpao točak. Vozač je uspio zaustaviti vozilo i izbjegao moguću tragediju.
U aprilu 2015., tramvaj je iskočio iz šina u Nedžarićima. Vozač i putnici su prošli nepovrijeđeni. Pretpostavlja se da je dotrajalost vozila i pruge glavni uzrok. Posljednji slučaj iskakanja iz šina zabilježen je prošlog mjeseca na Skenderiji.
Dnevni pregled
Iz GRAS-a su nam kazali da se godišnje rade tehnički pregled autobusa i minibusa, dok se tokom godine periodični pregledi obavljaju svaka tri, odnosno svakih šest mjeseci zavisno od starosti vozila.
- Tehnički pregled trolejbusa radi se tromjesečno, a svakih šest mjeseci obavljaju se kontrolni pregledi trolejbusa. Tramvaji se sedmično kontroliraju – navode iz GRAS-a te dodaju da prije svakog uključenja u saobraćaj vozila budu pregledana na dnevnoj bazi.