SARAJEVO

Može li se GRAS spasiti od stečaja?

Piše: A. T. – F. Sa.

31.1.2018

U toku je 37. sjednica Skupštine KS. Zastupnici razmatraju informaciju privremenog upravitelja GRAS-a o realizaciji mjera za sanaciju i reorganizaciju ovog preduzeća za period od mjesec dana.

Resorni ministar Mujo Fišo kazao je da su u GRAS-u vidljivi pomaci, ali da ne mogu biti potpuno zadovoljni jer građani nemaju prijevoz kakav zaslužuju.

Istaknuo je da je preostalo još mjera koje je potrebno realizirati za sanaciju GRAS-a.

Šef Kluba SDP-a Slaviša Šućur pitao je upravnika GRAS-a po kakvoj je proceduri sklopljen ugovor o nabavci plina i na koji način se plaća.

Upravnik GRAS-a Haris Gušić istaknuo je da je cijena plina danas 1.65 KM po kilogramu plina.

- Prema svim pokazateljima CNG-a, plin je jeftiniji i manje se troši. S obzirom na to da tender o nabavci plina koji je raspisao prethodni mendžement uskoro ističe, uskoro ću napisati novi tender – kazao je Gušić.

Zvonko Marić, zastupnik SBB-a, pitao je o višemilionskom projektu zatvaranja stajališta, istaknuvši da je zatvaranje stanice na Ilidži koštalo 30.000 KM, dok prema planovima Ministarstva i novcu koji je predviđen za zatvaranje jednog stajališta koštaju 360.000 KM, a kojih ima 23, on je istaknuo da je potrebno donijeti startegiju gradnje stajališta koje trenutno nema.

Zastupnik SDA Eldar Čomor kao glavni problem u javnom prijevozu naveo je nefunkcioniranje minibuskog saobraćaja te je predložio Vladi da se angažiraju drugi privremeni prijevoznici dok GRAS ne nabavi minibuse.

Zastupnica SDP-a Segmedina Srna pitala je resornog ministra je li bio upoznat sa spornom nabavkom vozila na plin, na šta joj je ministar Fišo istaknuo da je bio raspisan javni poziv za ova vozila.

- Svi postupci nabavke novih vozila su obustavljeni zbog žalbi. U ovom kolu niko ne može nabaviti vozila – rekao je Fišo, istaknuvši da nisu tačne tvrdnje da on donosi odluke o saradnji s upraviteljom GRAS-a.

Po pitanju nabavke minibusa, Gušić je kazao da će taj problem biti uskoro riješen i da rade na tome.

U informaciji koju je iznesena zastupnicima, navodi se da će on i ministar saobraćaja KS, nakon isteka 9 mjeseci od usvajanja zaključaka, izvijestiti Skupštinu o relizaciji s prijedlogom o nastavku sanacije ili prijedlogom o pokretanju stečaja ili likvidacije GRAS-a. Kako je istaknuto, pokretanje stečaja se može desiti i ranije ,u slučaju da se zaključci ne mogu provesti do kraja ili ukoliko se utvrdi da se preduzeće ne može oporaviti i poslovati bez gubitaka.

Pokretanjem stečaja – likvidacije GRAS-a bit će pokrenute aktivnosti formiranja novog preduzeća utemeljenog na ekonomskim principima.

Jedna od realiziranih mjera, prema riječima upravnika Gušića, je i provođenje uredbe o načinu ostvarivanja prava na nakanadu za prijevoz na posao i s posla uposlenika u javnim institucijama, fondovima i javnim preduzećima čiji je osnivač KS.

Prema dostavljenom izvještaju GRAS-a od 27.10. 2017. godine, došlo je do povećanja broja prodanih kupona.

Kako je navedeno u Informaciji, prosječan broj kupljenih pretplatnih karata od januara do septembra 2017. godine jeste 538 pretplatnih karata, dok je nakon usvajanja uredbe u oktobru protekle godine prodano 4.283 karte.

Također je istaknuto da je u toku i priprema propisa kojim će se izvršiti korekcije cijena pojedinim kategorijama korisnika javnog prijevoza putnika na području KS.

U proteklih mjesec dana izvršena je i analiza starosne dobi i radnog staža trenutnog broja zaposlenih kojom je utvrđeno da 52 posto zaposlenih (772 radnika) čine zaposlenici koji imaju više od 50 godina. Od ukupnog broja zaposlenih, 479 radnika ima od 40 do 50 godina, a samo 241 radnik je u dobi 18 do 39 godina.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.