Gradska administracija u Trebinju ima viška 100 radnika, a da bi taj broj smanjili ponovo su ponudili otpremnine zaposlenima da daju otkaz.
Starosna penzija
Ovakav poziv Gradska uprava objavila je i početkom godine, kada su otpremninu uzela četiri radnika. U pozivu koji je objavljen početkom godine pravo na otpremninu su imali radnici kojima je potrebno deset godina do starosne penzije, a u novom pozivu koji je otvoren do 7. decembra ova granica je povećana na 15 godina.
Prema riječima Mirka Ćurića, zamjenik gradonačelnika Trebinja, visina otpremnina se kreće od 30 do 55 prosječnih plaća u 2017. godini.
- Iznosi koje će radnik gradske administracije dobiti ukoliko sporazumno prekine radni odnos su od 23.000 do 46.000 KM. To je jedan od načina da se pokušamo izboriti s viškom zaposlenih i da jedan broj radnika bude zbrinut kako bi ispoštovali Zakon o lokalnoj samoupravi prema kojem broj zaposlenih u administraciji mora biti u skladu s brojem stanovnika - pojasnio je Ćurić.
Kaže da se iz gradskog budžeta ne može izdvojiti više novca, kako ne bi trpjele druge kategorije stanovništva koje su korisnici budžeta i kako se ne bi usporavali započeti socijalni programi.
- Planirali smo da ovaj period kad budemo isplaćivali otpremnine nekako istrpimo, ali bismo poslije tri godine imali rasterećeniji budžet i više novca bismo mogli izdvajati za započete programe i infrastrukturu. Iz budžeta grada za te otpremnine bit će izdvojeno i oko 20 posto više novca nego do sada - istakao je Ćurić.
Javna preduzeća
Dodao je da su radi smanjenja zaposlenih u Gradskoj upravi formirana i nova javna preduzeća.
Ukidanje radnih mjesta
Ćurić je podsjetio da je Trebinje jedna od rijetkih lokalnih zajednica u RS koja je preduzela mjere da se smanji broj zaposlenih u gradskoj administraciji, a da ne ugrozi funkcionisanje.
- Bilo je, nažalost, i ukidanja određenih radnih mjesta pa je jedan broj ljudi proglašen neraspoređenim i nakon tri mjeseca, u skladu sa zakonom, ostali su bez posla - naveo je Ćurić.